شناسهٔ خبر: 52196028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در اردبیل حمایت می‌شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: طرح‌های با اشتغال‌زایی بالا و پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاسر عبداللهی شامگاه امروز در نهمین جلسه کمیته استانی اجرای دستورالعمل تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی، طرح‌های آماده خود را با اولویت‌بندی در اختیار بانک‌های عامل قرار دهند و باید طرح‌ها با پیشرفت بالای ۶۰ درصد در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: منابع تبصره ۱۸ به اکثر دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و بانک‌ها نیز سه برابر طرح‌های دارای اشتغال‌زایی بیشتر و ثبت نام شده در سامانه‌های مربوطه مشارکت می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان کرد: مبلغ ۸۵۵ میلیارد تومان اعتبار از محل هدفمندی یارانه‌ها، بند الف تبصره ۱۸ برای سال‌جاری تخصیص می‌یابد و بانک‌های عامل در تکمیل و افتتاح طرح‌ها مشارکت جدی خواهند داشت.

وی تصریح کرد: طرح‌های شاخص و با اشتغال‌زایی بالا که تا خرداد ماه سال ۱۴۰۱ تکمیل و افتتاح می‌شوند شامل اعتبارات این تبصره خواهند شد و باید وضعیت این موارد تعیین تکلیف شود.

عبداللهی سهم استانی ابلاغ شده بانک کشاورزی را ۳۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: این مبلغ یک سوم ۹۲ میلیارد تومان است و ۶۲ میلیارد تومان دیگر سهم بانک کشاورزی استان بوده و سهم سازمان جهاد کشاورزی برای طرح‌های شاخص و پایش شده بیشتر از سایر دستگاه‌ها است که  واحدهای اولویت‌دار با مشارکت بانک‌های عامل در نیمه اول سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر این که هر دستگاه به تفکیک بانک‌های عامل مورد پیگیری قرار گیرند، گفت: تسهیل‌گری و تسریع روند اجرای تبصره ۱۸ باید مورد توجه قرار گیرد و پیگیری‌ها نیز مستمر و جدی باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس ازاردبیل، در این جلسه وضعیت قراردادهای عاملیت، میزان سهم هر دستگاه، نحوه پذیرش درخواست متقاضیان و معرفی سامانه‌های ایجادی برای پذیرش درخواست‌ها و مشکلات اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/3463/

نظر شما