شناسهٔ خبر: 52195333 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

قیمت زمین باغی در شهریار

  زمانی‌ که شما می‌ خواهید در شهریار زمینی را خریداری کنید و اگر قصد داشته باشید که آن را به خانه تبدیل کنید یا این ‌که درون زمین باغی

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

زمانی‌ که شما می‌ خواهید در شهریار زمینی را خریداری کنید و اگر قصد داشته باشید که آن را به خانه تبدیل کنید یا این ‌که درون زمین باغی را احداث نمایید، حتی اگر آن را به ‌عنوان سرمایه ‌گذاری خریداری کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که هر زمینی به ۳ دسته تقسیم ‌بندی می ‌شود.

زمین ‌های زراعی، زمین‌ های باغی و زمین ‌های مسکونی در دسته زمین های قابل خرید قرار دارند. نوع کاربری هر کدام از این زمین ها باهم بسیار تفاوت دارد و برای این ‌که بتوانید با کاربری زمین آشنا شوید، باید به شهرداری و سازمان ‌های مربوطه مراجعه نمایید.

کاربری زمین قبل از فروش مشخص خواهد شد، به‌ عنوان مثال زمین‌ هایی که در اطراف جنگل، دشت و در کنار زمین ‌های کشاورزی قرار دارد، به‌ عنوان زمین کشاورزی و زراعی آن را معرفی می ‌کند، بنابراین نمی ‌توانید به ساخت‌ و ساز و ایجاد باغ در آن ‌ها اقدام نمایید.

زمین باغی چیست؟

یکی از سوالاتی که همواره ممکن است ذهن خریداران را به خود مشغول کند این است که تفاوت زمین باغی با دیگر زمین ‌ها چیست؟ در واقع لازم به ذکر است که بگوییم زمین باغی به زمینی گفته می ‌شود که بافت آن در بخش‌ های دهیاری در روستا قرار دارد و می ‌توان از آن برای احداث باغ استفاده کرد.

از طرفی لازم به ذکر است که بگوییم زمین باغی ها را می‌ توان به‌ راحتی تغییر کاربری داد و مجوز ساخت‌ و ساز را برای آن اخذ کرد.

می ‌توانید کاربری زمین را از باغی به مسکونی تغییر دهید و مجوزهای  ساخت ‌و ساز آن را دریافت نمایید، یا این‌ که ویلای مورد نظر خود را درون این زمین ‌ها بسازید و در نهایت جریمه ساخت‌ و ساز را به دهیاری تقدیم کنید.

بسیاری از افراد به این جهت به خرید زمین باغی می ‌پردازند با هزینه بسیار کمی می توانند ویلای مدنظر خود را در این زمین احداث کنند، چرا که قیمت زمین باغی در شهریار بسیار پایین ‌تر از انواع دیگر می ‌باشد.

11

مزایا و معایب خرید زمین باغی

اگر دقت کرده باشید شهریار به‌ عنوان شهری شناخته می ‌شود که دارای باغ‌ های بسیار زیادی است و از هر گوشه آن گذر کنید، معمولاً باغ های پیچ ‌در پیچی را کنار هم مشاهده خواهید کرد که زیبایی شهر را چندین برابر می‌ کنند، بنابراین بسیاری از افراد به فکر خرید باغ در شهریار هستند که بتواند باغی را در اختیار داشته باشند.

از این‌ رو برای اینکه بتوانید در آینده نه ‌چندان دور سرمایه خود را چندین برابر کنید ،باید به فکر خرید زمین باغی باشید، البته قیمت زمین باغی در شهریار در بخش‌ های مختلف آن با هم بسیار تفاوت دارد، در نتیجه با توجه به بودجه ‌ای که دارید می ‌توانید به خرید یک زمین مناسب اقدام نمایید.

اگر بخواهیم در مورد مزیت‌ های زمین باغی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، لازم به ذکر است که بگوییم این نوع زمین ها با ارزش زیادی رو به رو خواهند شد، علاوه ‌بر این شما می ‌توانید با یک  تیر دو نشان بزنید، یعنی با خرید زمین باغی هم باغ خود را راه ‌اندازی کنید، همین این ‌که یک منزل مسکونی را درون باغ برای خود بسازید.

تنها عیبی که می ‌توان برای زمین باغی‌ ها برشمرد این است که ساخت ‌و ساز ویلا و خانه در آن بسیار سخت می ‌باشد و برای گرفتن مدارک تغییر کاربری آن باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید، همچنین مدت‌ زمان زیادی طول می ‌کشد که شما اجازه ساخت ‌و ساز در زمین باغی را کسب کنید.

12

نکات مهم هنگام خرید زمین باغی

زمانی ‌که خرید زمین باغی می‌ پردازید باید به نکات زیادی توجه داشته باشید یکی از آنان این است که باید خاک آن زمین برای کشت انواع درخت مناسب باشد، که اصلی تریم موضوع هم همین مورد است، چرا که اگر شما زمینی را خریداری کنید که نتوانید در آن به درخت و برداشت میوه بپردازید بدون‌ شک سودی عاید شما نخواهد شد.

هنگام خرید زمین باغی در شهریار به این نکته توجه داشته باشید زمین مورد نظر شما مناسب کشاورزی نباشد، چرا که زمین‌های کشاورزی برای کشت محصولات مختلف مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما