شناسهٔ خبر: 52195060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار لرستان: روند تکمیل کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تسریع خواهد شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: روند تکمیل طرح کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با توجه به مصوبه سفر رییس جمهوری تسریع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا "بهرام ستاری" روز سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: جایگاه کتاب و کتابخانه های عمومی در رشد علمی جامعه تاثیرگذار است. 

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی افزود: تکمیل کتابخانه عمومی مرکزی خرم آباد با بودجه اختصاصی در سفررییس جمهور به استان تسریع خواهد شد.

وی اظهار داشت: اجرای طرح کتابخانه منطقه دره گرم  خرم آباد نیز پیگیری می شود.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد راه اندازی کتابخانه پیشخوان در این استان با بررسی جوانب باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان نیز در این جلسه گفت: ۱۲ طرح کتابخانه ای دراین استان در حال اجرا بوده و ۴۰ کتابخانه عمومی نیز در استان فعال است.

"فرشته طهماسبی"  با بیان اینکه اکنون در هر شهرستان یک طرح نیمه تمام کتابخانه عمومی در دست اجرا است اظهار داشت: لرستان جزو معدود استان های است که باتوجه به جمعیت استان از کتابخانه مرکزی بهره مند نشده است.

وی ادامه داد: طرح کتابخانه مرکزی استان در زمین حدود هشت هزار متر مربع در ۲ طبقه در حال اجرا است و حدود ۲۰ سال از کلنگ زنی این طرح طی شده است.

طهماسبی عنوان کرد: با اعتبارات سال های گذشته طبقه همکف این طرح آماده شده و به دلیل نیمه تمام ماندن این طرح در سال های گذشته امکان ایجاد طرح جدیدی در این شهرستان فراهم نبوده است و از طرفی با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری در خرم آباد به ازای هر ۲۵ هزار نفر باید یک کتابخانه احداث شود.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردها تعریف شده باید اکنون ۱۶ کتابخانه در خرم آباد فعال باشدگفت: اکنون پنج کتابخانه عمومی در این شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: در صورت تکمیل کتابخانه مرکزی با اعتبار سفر رییس جمهوری امکان بهره برداری طرح در سال ۱۴۰۱ فراهم خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: در راستای راه اندازی کتابخانه ۱۷ شهریور در خرم آباد مقرر شده بود که تا سال ۹۵ این کتابخانه تحویل داده شود که قراردادی نیز با امضای اعضا منعقد شده است اما تاکنون این قرارداد محقق نشده است.

نظر شما