شناسهٔ خبر: 52195015 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حکیم زیاش خاطرات روزهای آژاکس را زنده کرد؛ جادوی جادوگر

زیاش پس از درخشش در دیدار با تاتنهام خودش را بار دیگر در کانون توجهات قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وقتی چلسی در زمستان 2020 با 38 میلیون پوند حکیم زیاش را از آژاکس خرید، احتمالاً می‌دانست چه به دست می‌آورد. یک جادوگر با پای چپ فوق‌العاده که قرار بود نبوغ و تکنیک را به خط حمله جوان و پرانرژی چلسی اضافه کند. 18 ماه اول بازیکن تیم ملی مراکش اما ناامیدکننده بود.

او در حالی به بازی تاتنهام آمد که چهار گل و پنج پاس گل در لیگ برتر به نامش ثبت شده بود و واکنش معمولی به گل از راه دورش به برایتون تردیدهایی درباره آینده‌اش به وجود آورده بود. تیم توماس توخل نیمه اول بازی با اسپرز ناامیدکننده بود اما زیاش در نیمه دوم خاطرات روزهای آژاکس را زنده کرد و حالا شاید بتواند هر بازی همین‌طور باشد.

تاتنهام در حالی به این بازی آمد که از زمان آمدن آنتونیو کونته نباخته بود، چلسی هم با چهار بازی بدون برد و کسب تنها 8 امتیاز از هفت بازی آخرش به این مسابقه آمد، آبی‌ها از کورس قهرمانی دور و به جمع مدعیان سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک شده بودند.

زیاش در شروع نیمه دوم وقت را زیاد تلف نکرد و همان ابتدای کار دروازه هوگو لوریس را به زیبایی باز کرد. این نخستین گل او در لیگ برتر در استمفوردبریج بود، هواداران آژاکس عادت کرده بودند به اینکه هر هفته چنین حرکاتی از او ببینند و حالا هواداران چلسی امیدوار به تکرار آن هستند. مثل اینکه باز هم آژاکس الهام‌بخش او شده، چند ساعت قبل از این بازی نصیر مزراوی با یک گل عالی پیروزی 2 بر یک برابر پی‌اس‌وی آیندهوون را رقم زد که می‌تواند در تعیین قهرمان هلند مؤثر باشد. مزراوی بعد از بازی گفت زیاش بازی‌اش را می‌دیده و بعد از گل برایش پیام داده که گل ترسناکی زده است!

به هر حال بازی زیاش طوری بود که گویا خودباوری‌اش را باز یافته. توخل تیم خود را به‌صورت 3-3-4 طوری چیده بود که زیاش، میسون ماونت و کالوم هادسون اودوی مرتباً جایشان را عوض می‌کردند و فرصت‌هایی به وجود آوردند که اگر روز روملو لوکاکو بود، این بلژیکی گلشان می‌کرد. هادسون اودوی پاس گل یا حداقل پاس آخر منجر به گل زیاش را داد قبل از آنکه در دقیقه 54 ضربه ایستگاهی گرفت که با ارسال ماونت و ضربه سر تیاگو سیلوا به گل دوم آبی‌ها تبدیل شد.

زیاش در دقایق پایانی بازی با تشویق ایستاده تماشاگران تعویض شد او نه تنها در حمله مؤثر بود، بلکه بسیار خوب پرس کرد و توپ گرفت تا چلسی بعد از شش بازی در لیگ برتر کلین‌شیت کند.

توخل بعد از مسابقه درباره بازیکنی که اگر با مربی تیم ملی مراکش، وحید هلیل هودزیچ درگیری پیدا نکرده بود، الان در جام ملت‌های آفریقا حضور داشت، گفت: «یکی از بهترین بازی‌هایش را انجام داد، واقعاً قابل اتکا بود. پست بال برای او بهترین است و توانست هر جایی امکانش بود، ریسک کند. تلاش زیادی برای تیم انجام داد و باید همیشه همین‌طور باشد.»

چلسی در کمتر از دو ماه 18 بازی انجام داده بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر. حالا بازیکنان تیم استراحت می‌کنند و برای بازی 16 بهمن در جام حذفی مقابل پلای‌موث دسته سومی آماده می‌شوند و بعد به امارات برای برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها می‌روند. بازی بعدی‌شان در لیگ 30 بهمن مقابل کریستال پالاس خواهد بود.

در این فاصله شاید بعضی تیم‌های مدعی سهمیه لیگ قهرمانان خودشان را نزدیک کنند اما چلسی با دو بازی بیشتر نسبت به منچستریونایتد و 9 امتیاز بیشتر از این تیم در رده سوم قرار دارد. جادوی زیاش عامل این پیروزی بود و امید می‌رود این روند ادامه داشته باشد تا زمستان سخت چلسی به فراموشی سپرده شود.

 

نظر شما