شناسهٔ خبر: 52194971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات مالی: ایران و مالی همکاری های خوبی را آغاز خواهند کرد

کرج- ایرنا - وزیر ارتباطات و اقتصاد دیجیتالی و نوسازی تشکیلات دولتی کشور مالی گفت: یقین دارم که ۲ کشور مالی و ایران با توجه به توانایی و پتانسیل های خود همکاری های خوبی را آغاز خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا) مستقر در البرز ، " هارون ممدو توره " در نشست مجازی مشترک با مسوولان پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) با اشاره به نیاز کشورش به حوزه فناوری های نوین از جمله آی.سی.تی و نانو خواستار استفاده از ظرفیت های پارک فاوا در قالب امضای تفاهم نامه مشترک شد که محورهای اصلی این تفاهم نامه مسایلی از جمله آموزش، انتقال تجربه و تکنولوژی خرید و تجهیزات لازم باشد.
هارون ممدو توره همچنین اعلام کرد که خواسته ها و نیازهای مشخص کشورش در حوزه پارک های علمی و فناوری را از طریق سفارت ایران در کشور مالی به پارک فاوا اعلام خواهد کرد.
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این نشست که بصورت مجازی برگزار گردید با اشاره به ظرفیت های این پارک عنوان کرد:  این پارک در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار واقع شده و حدود ۶۰ شرکت فعال در حوزه ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و آی.سی.تی در آن فعالیت دارند.
محمد جعفر صدیق دامغانی زاده با اشاره به اینکه شرکت های فناوری عضو پارک فاوا امکانات و ظرفیت های قابل توجهی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند به ابتکار ایجاد شبکه تاد در پارک فاوا اشاره و تصریح کرد: ما در پارک فاوا شبکه ای با بیش از ۳۰ پارک علم و فناوری با نام شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال(تاد) داریم که ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری ها ما در سطح بین المللی دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن تیم مدیریتی پارک فاوا تجربه ای ۲۰ ساله در زمینه طراحی و راه اندازی پارک ها در کشور ایران دارند که همه این موارد می تواند زمینه همکاری های مشترک بین ۲ کشور را ایجاد و گسترش دهند.
صدیق دامغانی زاده خاطر نشان کرد: در همین راستا پارک فاوا آمادگی خود را برای آموزش نیروهای انسانی، طراحی و پیاده سازی پارک فناوری در کشور مالی و همچنین دیگر زمینه های همکاری از جمله راه اندازی پایگاه صادراتی، تشکیل و توسعه شرکت های فناوری مشترک و برگزاری سمینارهای مشترک برای تبادل اطلاعات را اعلام می کند.
وی ادامه داد: همچنین شرکت های مستقر در پارک فاوا آمادگی های لازم را برای گسترش فعالیت های مرتبط به توسعه شبکه ارتباطی در کشور مالی دارند، بر همین اساس ضمن دعوت از وزیر ارتباطات اقتصاد دیجیتالی و نوسازی تشکیلات دولتی کشور مالی و همکاران برای حضور در پارک فاوا آمادگی خود را برای اعزام تیمی به کشور مالی به منظور بررسی دقیق تر زمینه های همکاری اعلام می کند.

نظر شما