شناسهٔ خبر: 52194476 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه‌های محرومیت‌زدایی سپاه فتح در سال ۱۴۰۱/ بخش کشاورزی توسعه یابد

فرماندار سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مجموعه سپاه برنامه‌های خوبی در عرصه سازندگی و کشاورزی طراحی و تنظیم کرده که قطعا در محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و اقشار آسب پذیر جامعه نقش مهمی خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سردار حمید خرمدل در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای توسعه بخش کشاورزی در استان وجود دارد که باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به جمعیت بالای عشایری استان و سهم مهم آنان در تولید اشاره و اظهار داشت: توجه به این قشر مهم و رفع مشکلات آنان مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان‌ها با توجه به پتانسیل‌های طبیعی و مواهب الهی  وضعیت متفاوت تری برای رونق صنعت کشاورزی دارد .

فرمانده ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ کشاورزی از حالت سنتی وقدیمی خارج شده و به سمت تکنولوژی‌های نوین در عرصه کشاورزی ،باغداری و دامداری در سطح استان حرکت کنیم گفت: یکی از مشکلات اساسی در بخش کشاورزی بهره‌وری پایین محصولات کشاورزی به دلیل علمی نبودن کشاورزی است که با آموزش‌های درست به سمت تجاری سازی محصولات کشاورزی متناسب با اقلیم های هر منطقه برویم .

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: خروجی فعالیت‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی  در دولت سیزدهم باید مورد آسیب شناسی قرار بگیرد تا شاهد بهره‌وری بهتر باشیم. 

سردار خرمدل بیان کرد: در مجموعه سپاه نیز برنامه‌های خوبی در عرصه سازندگی و کشاورزی طراحی و تنظیم کرده‌ایم که قطعا در محرومیت زدایی از مناطق محروم و اقشار آسب پذیر جامعه نقش مهمی خواهد داشت.

 خرمدل به بخشی از برنامه های پیش بینی شده سپاه در سال 1401 اشاره کرد وگفت:درخواست آبرسانی به 100 روستا ،ساخت 8هزار سرویس بهداشتی و500 خانه مددجویی با مشارکت کمیته امداد و تهیه و تامین 3 هزار جهیزیه و همچنین کمک به برنامه جهش تولید در محصولات راهبردی و مزیت دار توسط مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز را هدف‌گذاری کرده ایم .

وی ترویج فرهنگ کارآفرینی و توجه به اشتغال را یک ضرورت دانست و اظهار امیدواری کرد با استفاده صحیح از ظرفیت‌های خوب کهگیلویه وبویراحمد در بخش کشاورزی شاهد رشد وشکوفایی این بخش در توسعه و اشتغال استان باشیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد، واگذاری کنترل کالاهای اساسی  به وزارت جهاد کشاورزی را یاداور شد وگفت: قرارگاه امنیت غذایی در وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفته و همه مسائلی که با امنیت غذایی مردم ارتباط دارد  مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: با همکاری مجموعه سپاه و بسیج جامعه کشاورزی تلاش می کنیم کاستی های گذشته را جبران و به سمت توسعه این بخش همت گماریم.

خدمت‌رسانی سپاه و سازمان جهاد کشاورزی به مردم

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: سپاه و مجموعه جهاد کشاورزی با همان ماهیت دوران دفاع مقدس  در راستای خدمت رسانی به مردم حرکت می کنند.

سید علی معتمدی پور با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: کهگیلویه وبویراحمد جزء منحصربفردترین استان‌های کشور در شرایط توسعه ای بخش کشاورزی است که باید برای به بالفعل رساندن ظرفیت‌های استان تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی افزود: مشارکت دادن مردم در مسائل مدیریتی و استفاده از نظرات آنان برای توسعه کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی و توپوگرافی، آب هوای مناسب  و بومی سازی  محصولات یک ضرورت است که باید مد نظر قرار گیرد.
معتمدی پور، از ضرورت برنامه ریزی بلند مدت ،کوتاه مدت ومیان مدت برای توسعه بخش کشاورزی خبر داد وگفت:مباحث فرهنگی در سطح نخبگان جامعه باید به پایین ترین سطوح جامعه نیز انتقال داده شود تا با آگاهی بخشی بتوانیم از ظرفیتهای بخش کشاورزی به خوبی استفاده کنیم.

ستار غلامی رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: جامعه هدف سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح متشکل از کلیه سازمان های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی، دامپزشکی و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی با ظرفیت نیروی انسانی بیش از ۳۰۰۰نفر می باشد که با سازماندهی تعداد ۳۲۰ نفر از این بسیجیان در ۸۷۲ روستای دارای جمعیت بیش از ۵۰ خانوار در برنامه جهش تولید مشغول به خدمت جهادی و فی سبیل الله است.

وی، اجرای برنامه های مشترک و گسترش همکاری‌ها برای ارتقای سطح آموزش و افزایش تولیدات کشاورزی را یک ضرورت دانست و گفت: مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد  از نیروهایی توانمند ، با انگیزه و دارای روحیه جهادی هستند که انتظار می‌رود از ظرفیت آنان برای آموزش و رونق کشاورزی استفاده بهینه شود.

غلامی افزود: کشاورزی از محورهای مهم توسعه استان است که انتظار می رود با هم افزایی و آسیب شناسی به سمت شرایط مطلوب و خدمت رسانی بهتر به کشاورزان حرکت کنیم.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک حسینی نیز در این دیدار سپاه را نقطه امید و اعتماد مردم در همه عرصه‌ها و بحران‌ها و اطمینان بخش عنوان کرد و گفت: سازمان بسیج کشاورزی سپاه فتح استان به عنوان بازوی مهم خدمت رسانی به مردم می تواند در کنار مجموعه جهاد کشاورزی خدمات بهتری به کشاورزان ارائه کند.

سید ولی موسوی  کهگیلویه وبویراحمد را کلکسیونی از زیباییهای طبیعی و انسانی دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب این استان می تواند به قطب بسیاری از تولیدات محصولات کشاورزی مبدل شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های دلسوزانه سردار خرمدل که با دغدغه بحث اشتغال و معیشت و محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان را دنبال می کند گفت: انتظار می رود با مدیر جدید جهاد کشاورزی استان شاهد رشد و آبادانی بخش کشاورزی بیش از گذشته باشیم.
موسوی، مشترک بودن فضای هنرستان کشاورزی  با مجموعه بسیج جامعه کشاورزی و محصور نبودن فضای این هنرستان را از مهمترین مشکلات این هنرستان عنوان کرد و از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست تا سازمان بسیج جامعه کشاورزی را به مکانی دیگر در مجموعه جهاد کشاورزی منتقل نمایند تا هنرجویان این هنرستان با فراغت بال به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/

نظر شما