شناسهٔ خبر: 52194012 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

آغاز سازماندهی طرح تحول تبلیغات شهری در شیراز

معاون شهردار شیراز گفت: تا تابستان ۱۴۰۱ تحول در بحث تبلیغات شهری را خواهیم داشت که طی دو ماه گذشته این ساماندهی آغاز شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،مصطفی مشفقیان رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در نشست خبری گفت: تلاش برای ایجاد تحول و ارتقای سطح خدمات، از رویکرد این سازمان است.

وی گف: چهار کلات تکلیف داریم در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است و تلاش سازمان فرهنگی در زمینه تهیه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگسرا‌های جدید است که امیدوارم در بازه دو تا سه ساله بتوانیم به این اهداف برسیم.

تلاش برای تغییر نگاه عمومی به سازمان فرهنگی، از محور‌های تلاش این سازمان است که مشفقیان از آن یاد کرد و گفت: نگاه به این سازمان، یک نگاه کاملا خدمات رسان است، در صورتی که این سازمان، یک سازمان کنش‌گر است. ما فعالیت خود را در حمایت از گروه‌های مردم نهاد ادامه خواهیم داد.

مشفقیان با اشاره به تعطیلی مراکز فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در ایام کرونا، به تلاش برای بازگشایی مجدد با رویکرد متفاوت خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که مراکز فرهنگی و اجتماعی و فرهنگسرا‌ها را با مدیریت مردم بازگشایی کنیم.

این مقام فرهنگی با اشاره به انتظار مردم برای ساخت سریال احمدبن‌موسی، از تلاش این سازمان و رایزنی با ارگان‌های مرتبط از جمله صداوسیما خبر داد و افزود: در دهه فجر قرارداد ساخت این سریال را به امضا خواهیم رساند.

طرح احیای هویت فرهنگی اجتماعی محلات شیراز با محوریت مساجد، از اصلی‌ترین طرح‌های این سازمان در سه سال آینده است که به گفته مشفقیان، برای ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

سه مرکز تخصصی برای ترویج فرهنگ شهروندی، از دیگر برنامه‌هایی است که رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به عنوان برنامه‌های مدنظر در طول مسئولیتش عنوان کرد و گفت: با همکاری روابط عمومی شهرداری، قصد داریم در سال جدید، مکانی را برای فعالیت رسانه‌های مجوز دار با تسهیلات ویژه و مناسب اختصاص دهیم تا از این طریق، به رونق کار رسانه‌ای کمکی داشته باشیم و کافه رسانه در بلوار چمران هم از این دست خدمات است.

به گفته مشفقیان، افزایش بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی در سال جدید، نشان میدهد که سال ۱۴۰۱ شاهد تحول جدی در توسعه زیرساخت‌ها را خواهیم داشت.

وی با اشاره به حوزه مسائل اسیب های اجتماعی اظهار داشت: طرح‌های جدید در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت محلات هدف، طرح بلندگو‌های شهری که از آرزو‌های دیرینه مردم شیراز است و کاربرد‌های ویژه بخصوص در زمان قطعی شبکه‌های اجتماعی، با ۶۸کیلومتر و پوشش دهی بیش از ۷۹درصد از شهر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که در دهه فجر فاز اول آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشفقیان ادامه داد:اجرای فصل شیدایی ۲، به مدت ۲۰ شب از اردیبهشت‌ماه پیش رو، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط این سازمان است.در مجموع، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی برای سال حدید۳۸۵پروژه و رویداد پیش بینی کرده که رییس این سازمان امیدوار است با اجرای آن، به رسالت اصلی خود در پیاده کردن تکالیف شهرداری شیراز در راستای سند مهندسی فرهنگی استان است.

وی افزود: سفیر آفتاب، رویدادی است که در دهه فجر در محلات کمتر برخوردار برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌کند.

مشفقیان بیان داشت: در دهه فجر، باید پیروزی انقلاب را جشن گرفت که برنامه‌های این سازمان در این راستا برنامه ریزی شده و نمایش سه بعدی بر دیواره ارگ کریمخان، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه فجر است.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از رونمایی از فیلم ۲۸۸۸ خبر داد و گفت: فرش قرمز این فیلم در شیراز برگزار می‌شود و با مشارکت ۵۹درصدی شهرداری شیراز تهیه شده و روایتی از تاریخ دفاع مقدس است و نقش اصلی فیلم را بیژن عاصم، شیرازی و از قهرمانان شناخته نشده جنگ بازی می‌کند.

وی با بیان اینکه این فیلم در سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد، گفت: مراسم رونمایی از این فیلم با حضور خلبانان زمان دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود.

فضاسازی شهر با تبلیغات متفاوت، آغاز دیوارنگاره عظیم میدان امام حسین (ع) شیراز (فلکه ستاد)، لیگ محلات شیراز در رشته‌های مختلف ورزشی با هدف ترویج ورزش همگانی و استعدادیابی ورزشی به صورت مستمر و سالانه، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در دهه فجر است که رییس این سازمان از آن یاد کرد.

مشفقیان گفت: حمایت از ورزش همگانی و عمومی است از دیگر رویکردهای اصلی و جدی این سازمان فرهنگی است که حمایت از تیم های پایه و شکوفا شدن استعداددها مدنظر است.

انتهای پیام/م

نظر شما