شناسهٔ خبر: 52193874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عبور حجم معاملات گمرک ساوه از مرز ۴۶۶ میلیون دلار

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت: حجم مبادلات تجاری گمرک منطقه ویژه اقتصادی از مرز ۴۶۶ میلیون دلار گذشت.

صاحب‌خبر -

فرامرز امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوه با تبریک روز جهانی گمرک به مرزبانان اقتصادی کشور اظهار کرد: در  ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۴۴۷ هزار تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش بیش از ۱۸۲ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ۵۹ کشور توسط ۱۲۴ فعال تجاری در حوزه صادرات غیرنفتی، صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل حدود ۲۳ درصد از نظر ارزش دلاری افزایش داشته است افزود: عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت هیدروکربن سبک و فراورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان‌بازشو، آبگرمکن، آبمیوه، انواع شیشه و مصنوعات شیشه‌ای (بلورجات)، کاشی، رول گالوانیزه، رول دستمال‌کاغذی و... بوده است.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه بیان کرد: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ایتالیا، ترکیه، سوریه، ترکمنستان، هلند، بلغارستان و ارمنستان عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

امیدی با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه ادامه داد: میزان واردات این گمرک طی این مدت  مقدار ۹۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۲۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده که از این مقدار  ۷۹ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۲۷۴ میلیون دلار واردات قطعی بوده که نسبت به سال قبل در مدت مشابه افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این میزان واردات توسط ۱۱۵ فعال تجاری از ۴۲ کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که پس از ترخیص وارد کشور گردیده‌اند.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین بالغ‌بر ۱۶ هزار تن مواد اولیه واحدهای تولیدی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون دلار ورود موقت شده است.

امیدی در ادامه عمده کالاهای وارداتی را اقلام سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهر صنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستان‌های هم‌جوار ساوه دانست و گفت: کویل آلومینیوم، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه و درب پاکت، کنسانتره و پوره میوه، اجزاء و قطعات تیوولی، مواد اولیه بهداشتی، ماشین‌آلات و اجزاء و قطعات این اقلام را تشکیل داده‌اند  که عمدتاً از کشورهای امارات متحده عربی، هند، چین، ترکیه، کره، تایلند، آلمان، اسپانیا و چک از طریق این گمرک به کشورمان وارد گردیده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترخیص گردیده‌اند. 

وی بیان کرد: در این مدت مقدار  ۱۰۹ هزار تن انواع کالا به ارزش  ۴۸۵ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که از نظر ارزشی ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ افزایش داشته است.

به گفته مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه، این گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار سال جاری از طرف مقام معظم رهبری تلاش کرده است با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی، اعمال بسته‌های حمایتی گمرک ایران در رویه‌های صادرات و واردات کالا و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی با همکاری سایر دستگاه‌های هم‌جوار جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما