شناسهٔ خبر: 52192841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

پوستر ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم رونمایی شد + تصاویر

پوستر ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مدافعان عقیله، مجاوران کریمه» امروز با حضور فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) رونمای شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ «حسین تناور» فرمانده لشکر عملیاتی عملیاتی ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در نشست خبری تشریح برنامه‌های یادواره شهدای مدافع حرم قم که امروز در ساختمان هنر و رسانه برگزار شد، اظهار داشت: مراسم ششمین سالروز آزاد سازی شهرک‌های شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه و یادواره ۴۲۳ شهید مدافع حرم استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود: در جریان آزادسازی این دو شهرک و طی روز‌های ۱۳ بهمن سال ۱۳۹۴ و پس از آن، ۶ نفر از رزمندگان لشکر ۱۷ به نام‌های شهیدان والامقام سراجی، عربی، قلیزاده، روشنایی، سامانلو و هاشمی به فیض شهادت نائل آمدند و یادواره فوق در سالگرد این شش شهید عزیز و نیز تمامی شهدای ایرانی، فاطمیون، زیبنیون، حیدریون و ... برگزار می‌شود.

تناور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پرورش نماد‌ها و شاخصه‌های مکتب سردار سلیمانی در جامعه، عنوان کرد: بر همین اساس و در تبعیت از رهنمود مقام معظم رهبری، گردان‌های لشکر خط شکن ۱۷ که به لحاظ سلحشوری ادامه همان نسل دوران حماسه و ایثار و نمادی از جبهه مقاومت هستند، از اول بهمن تا روز برگزاری یادواره، ۱۰ یادواره مقدماتی در ۱۰ نقطه از شهر‌ها و مناطق مختلف استان قم برگزار کرده و می‌کنند تا عطر معنویت و شهادت بیش از گذشته در جامعه به مشام برسد.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۶ یادواره نیز در مدارس استان قم برگزار شده است که صفر تا صد آن از چینش دکور و تجهیزات و راوی و. با هماهنگی گردان‌های امام حسین (ع) لشکر ۱۷ انجام شده است.

پوستر ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم رونمایی شد

فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ قم تاکید کرد: امروز اهمیت نقش اصحاب رسانه و هنرمندان و مستندسازان کمتر از رزمندگان خط مقدم نیست و باید تلاش شود تا عظمت حماسه رزمندگان و شهدای مدافع حرم، به شایسته‌ترین وجهی در سطح جامعه ترویج و منتشر شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای همایش دوچرخه سواری در روز جمعه هشتم بهمن، همایش پیاده روی دو هزار نفری در روز جمعه لول بهمن، اجرای ورزش باستانی در سالن پیامبر اعظم (ص) در روز ۹ بهمن، کاشت هزار اصله نهال به یاد شهیدان در بوستان شهدای مدافع حرم واقع در محوطه لشکر، پیگیری، مکاتبه و نامگذاری بلوار ورودی شهر از سمت عوارضی قم به سمت میدان شهدای ۷۲ تن به نام «فاتحان نبل و الزهرا (س)، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، مراسم غبارروبی مزار شهیدان همزمان با دهه فجر و برگزاری یادواره شهدا در دو ندامتگاه استان بخشی از برنامه‌های اجرا شده و یا در دست اقدام لشکر به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم است.

تناور ادامه داد: روز سه شنبه ۱۲ بهمن و آغاز ایام الله دهه فجر، ششمین یادواره ۴۲۳ شهید مدافع حرم استان قم همزمان با نماز مغرب و عشا با سخنرانی یکی از فرماندهان جبهه مقاومت در مصلای قدس قم برگزار می‌شود و در آن، شعرخوانی، ولی الله کلامی زنجانی، مداحی حاج مهدی سلحشور، تقدیر از خانواده‌های شهدا و نیز تجلیل از «محمدرضا گرایی» از قهرمانان المپیک که مدال قهرمانی خود را به شهید گمنام اهدا کرد، برنامه ریزی شده است.

در این نشست، همچنین پوستر ششمین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما