شناسهٔ خبر: 52192808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دیدار رئیس جمهور لبنان با وزیر نیرو سوریه

صاحب‌خبر -

شفقنا- میشل عون همراه با وزیر نیروی لبنان، در کاخ ریاست جمهوری میزبان وزیر نیروی سوریه بودند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از النشره، میشل عون، رئیس جمهور لبنان با غسان الزامل، وزیر نیرو سوریه، ولید فیاض، همتای لبنانی او و علی عبدالکریم علی، سفیر سوریه در لبنان دیدار کرد.

پیش از این وزیر نیروی سوریه به همراه مدیران کل شرکت ها و موسسات انتقال برق وارد لبنان شده بود که قرار است ساعت ده صبح فردا چهارشنبه در وزارت نیرو و آب دو قرارداد بین لبنان و اردن و سوریه امضا شود. یکی با اردن برای تامین برق و دیگری با اردن و سوریه برای انتقال انرژی از طریق سوریه به لبنان.

وزیر نیروی اردن نیز ساعتی دیگر با هواپیمای سلطنتی این کشور وارد بیروت می شود و ولید فیاض نیز در فرودگاه بین المللی از وی استقبال خواهد کرد.

غسان الزامل در این دیدار دستورات بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را برای انتقال برق به لبنان به اطلاع میشل عون و همتای لبنانی خود رساند.

وزیر نیروی لبنان نیز اعلام کرد که قرار است توافق با اردن و سوریه برای تغذیه شرکت برق لبنان به مدت دوساعت اضافی، پس از دو ماه آینده آغاز شود.

وزیر اقتصاد سوریه مهر ماه اعلام کرد بخش نفت و برق بیشترین آسیب را دیدند، زیرا تروریست‌ها به صورت هدفمند و سیستماتیک به زیرساخت‌های این دو بخش حمله می‌کردند. بخش نفت و برق با توجه به آسیب‌های گزارش شده تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹۵ میلیارد دلار خسارت دیده‌اند.

این خبر را در النشره می توانید ببینید.

نظر شما