شناسهٔ خبر: 52192778 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

هشدار روسیه درباره وضعیت در شمال شرق سوریه

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه برای احزاب مخالف در سوریه، وضعیت در شمال شرق سوریه، به دنبال درگیر شدن نیروهای کرد و اعضای داعش در حسکه را وخیم خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، اولگ ژوراولو، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه برای احزاب مخالف در سوریه نسبت به وخامت اوضاع در حسکه و شمال شرق سوریه هشدار داد.

او با اشاره به این که درگیری نیروها با فراریان داعشی در شهر حسکه پس از هجوم این گروه تررویستی به زندانی در این شهر همچنان ادامه دارد، افزود: نیروهای نظامی آمریکایی نیز در عملیات نیروهای کرد علیه داعش مشارکت کرده اند.

این مقام روسی ادعا کرد در زندانی در شهر شدادی نیز شورش زندانیان داعشی اتفاق افتاده است. ژوراولو همچنین از آواره شدن 2500 تن غیرنظامی پس از درگیری شدن نیروهای کرد-عرب سوریه با جنگجویان داعشی در شهر حسکه خبر داد.

نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها گفته اند نزدیک به 200 تن از جنگجویان داعشی شامل نیروهای مهاجم این گروه و تعدادی از زندانیان داعشی را از پای درآورده و بخش بزرگی از اعضای فراری داعش از زندان حسکه را دوباره دستگیر کرده اند. نزدیک به 30 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در درگیری با جنگجویان داعش جان خود را از دست داده اند.

 
منبع: کردپرس

نظر شما