شناسهٔ خبر: 52192773 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان:

احتمال وقوع شرایط وخیم کرونایی در خوزستان وجود دارد

اهواز - ایرنا - رییس بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: احتمال اینکه در هفته‌های آینده شرایط خوزستان از نظر کرونا وخیم شود وجود دارد لذا باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا دکتر عبدالرضا جانگران‌نژاد سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با توجه به استفاده نکردن بسیاری از ماسک در استان در صورت وخیم شدن وضعیت خوزستان از نظر شیوع کرونا احتمال توقف فعالیت حضوری دانشگاه‌ها و مدارس وجود دارد لذا عدم ارائه خدمات به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند باید در استان جدی گرفته شود.

وی افزود: برای فعالیت تیم‌های سیار واکسیناسیون در مناطق مختلف افزایش پوشش واکسیناسیون لازم است دستگاه های اجرایی از نظر خودرویی تیم های سیار واکسیناسیون استان را یاری کنند چرا که شرایط به گونه ای است که احتمال تعطیلی مرکز واکسیناسیون ثابت شهید تندگویان اهواز به دلیل ناتوانی در تامین امکانات وجود دارد.
جانگران‌نژاد با اشاره به همکاری ارگان ها در تامین خودرو گفت: روال کار اداری در خصوص مبارزه با کرونا معنایی نداشته و کارها باید به سرعت انجام شود در غیر این صورت باید به فکر اضافه کردن بیمارستان‌ و تخت در هفته های آینده در استان باشیم.

وی همچنین با انتقاد از غیبت مدیران برخی دستگاه های اجرایی در ستاد کرونا گفت: برخی مسئولان به صورت مستمر در این نشست ها حضور دارند و مورد خطاب قرار می‌گیرند اما برخی با اینکه غایب هستند کسی با آنها کاری ندارد که این موضوع ظلم در حق کسانی است که فعالانه در مبارزه با کرونا گام بر می دارند.

جانگران نژاد با اشاره به اینکه سامانه امید یکی از ابزارهای لازم برای رصد میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله رصد کارت واکسن در اماکن مختلف است افزود: باید بررسی شود که این سامانه در دستگاه های اجرایی و دیگر اماکن استان اجرا می شود یا خیر .

در ادامه سعید فیوضی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با اشاره به تشدید نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اصناف گفت: باید شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان و دانشجویان  بدون دغدغه در کلاس های درس حاضر شوند.

وی با اشاره به پشتیبانی از طرح شهید سلیمانی افزود: اگر دستگاه ها و ادارات در این خصوص همکاری نکنند ناچار از طریق قدرت حاکمیتی با آنها برخورد می شود.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند همچنین تاکنون حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

نظر شما