شناسهٔ خبر: 52192088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آران | لینک خبر

سرلشکر باقری در دیدار با وزیر دفاع آذربایجان:

توسعه روابط با همسایگان و مخالفت با هرگونه اشغالگری

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان از وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در محل ستاد نیرو‌های مسلح استقبال کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ژنرال ذاکر حسن اف برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شده است با سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح دیدار و گفتگو کرد.
مسائل منطقه ای، روابط دو جانبه و مسائل بین المللی و همچنین مباحث مورد علاقه دو کشور از محور‌های این گفتگو است.
 
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: ایران و جمهوری آذربایجان مشترکات زیادی دارند و سیاست جمهوری اسلامی ایران هم توسعه روابط با همسایگان و مخالفت با هرگونه اشغالگری است.
سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در دیدار سپهبد «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان افزود: امیدوارم سفر شما به ایران فرصت مناسبی برای توسعه و تحکیم روابط میان دو کشور به‌خصوص در موضوعات دفاعی، فنی و نظامی باشد.
وی ادامه داد: همواره از دیدن برادران آذربایجانی خود خوشحال می‌شویم؛ زیرا همه ملت ایران احساس نزدیکی با ملت مسلمان جمهوری آذربایجان دارند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مخالفت با هر گونه اشغالگری گفت: آزادسازی سرزمین‌های اشغالی آذربایجان که بعد از سه دهه اتفاق افتاد، موجب خرسندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم عزیز ایران شد.
وی افزود: دو کشور مشترکات و نزدیکی‌های فراوانی از جهت تاریخی، دینی، مذهبی، زبانی و سایر موضوعات دارند و سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران هم توسعه روابط با همسایگان است؛ تمام این موارد باعث می‌شود که تلاش کنیم تا مناسبات بسیار نزدیک‌تری را با شما داشته باشیم.
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: همان مقدار که به کشور خودمان حساسیت داریم، به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان هم حساس هستیم.
 

نظر شما