شناسهٔ خبر: 52191638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ میلیون دلار کالا از کیش به کشور وارد شد

کیش - ایرنا - مدیرکل گمرک جمهوری اسلامی مستقر در کیش گفت: امسال ۲۵ میلیون دلار کالای خارجی و تولید شده در جزیره کیش در قالب ۲ هزار و ۴۸۰ تن به کشور وارد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عبداله کریمی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی گمرک با اشاره به عملکرد این اداره کل در ۱۰ ماه امسال اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون علاوه بر واردات ۲۵ میلیون دلاری، مجوز ورود موقت برای ۹۲۲ اظهار نامه کاپوتاژ کالا و ۲ هزار و ۶۶۱ کاپوتاژ خودور و خروج یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر از فرودگاه صادر شده است.

وی با بیان اینکه روز جهانی گمرک همه ساله مصادف با ۶ بهمن است افزود: امسال نیز سازمان جهانی گمرک شعار خود را توسعه تحول دیجیتالی گمرک با پذیرش فرهنگتوسعه تحول دیجیتالی در گمرک با پذیرش فرهنگ داده و ایجاد یک محیط پویای داده گمرکی اعلام کرده که این سازمان در جمهوری اسلامی یکی از پیشروهای تحول دیجیتال در ارایه خدمات است.

کریمی افزود: در جزیره کیش نیز گمرک جمهوری اسلامی  بسیاری از خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارایه می کند اما برای ارتقای آن نیازمند اتصال به فیبر نوری است که انتظار می رود سازمان منطقه آزاد کیش در این راستا یاور این دستگاه باشد.

وی اضافه کرد: گمرک جمهوری اسلامی خدمات خود را برای واردات و صادرات با همکاری ۲۴ دستگاه دیگر ارایه می کند که به منظور تسهیل در این روند در کل گمرکات جمهوری اسلامی یک پنجره واحد تشکیل شده که انتظار می رود این پنجره نیز با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره نیز راه اندازی شود.

مدیر کل گمرک جمهوری اسلامی مستقر در جزیره کیش همچنین نصب دستگاه ایکس ری کامیونی برای سهولت واردات و خروج کالاها از دیگر خواسته این گمرک از سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد و گفت: علاوه بر سهولت حمل و نقل کالاها می توان شاهد ارتقای سطح مبارزه با مواد مخدر نیز در مبادی ورودی شد.

هم اکنون به علت قوانین مناطق آزاد تجاری در جزیره کیش ۲ گمرک شامل گمرک جمهوری اسلامی و گمرک سازمان منطقه آزاد کیش مستقر است.

نظر شما