شناسهٔ خبر: 52191563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

با هدف توانمندسازی کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور؛

«مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» برگزار می‌شود

«مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی دانشگاه خوارزمی و مجتمع فنی تهران، برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» به همت نهاد با همکاری مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی دانشگاه خوارزمی و مجتمع فنی تهران، برگزار می‌شود.

این کارگاه‌ها در سه مرحله مقدماتی، پیشرفته و تکمیلی ویژه کتابداران، مسئولان کتابخانه‌ها، رؤسای شهرستان‌ها و کارشناسان روابط عمومی، به صورت الکترونیکی و در قالب فیلم آموزشی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی آموزش نهاد به نشانی https://amoozesh.iranpl.ir برگزار می‌شود. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ورود به بخش «درخواست آموزش» در پروفایل آموزشی خود، در تاریخ‌های اعلام شده برای هر دوره، ثبت نام کنند.

«مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» در مرحله مقدماتی، کار خود را با دوره «عکاسی با گوشی همراه» با همکاری مجتمع فنی تهران، در سال جاری آغاز می‌کند. در این مرحله، دوره‌های «استراتژی تولید محتوا» و «تولید محتوای متنی» با همکاری مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی دانشگاه خوارزمی در سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

دوره آموزشی «عکاسی با گوشی همراه» در قالب ۱۲ ساعت فیلم آموزشی با تدریس علیرضا حیدری، مدرس رشته عکاسی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می توانند در روزهای ۴، ۵ و ۶ بهمن ماه و همچنین ۷ بهمن ماه (با کسر امتیاز) در این دوره ثبت نام کنند. دوره آموزشی «عکاسی با گوشی همراه» در تاریخ ۹ بهمن آغاز می شود و با برگزاری آزمون تستی در تاریخ ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ به کار خود خاتمه خواهد داد. در این دوره مباحث مقدماتی، آشنایی با تنظیمات فنی، آشنایی با چند نرم‌افزار ادیت عکس و آشنایی با کادربندی تدریس خواهد شد. محتوای درسی به صورت یک‌جا در سامانه یادگیری الکترونیکی در اختیار فراگیران قرار می‌گیرد؛ با این حال استفاده از آنها مستلزم رعایت ترتیب توالی است. در انتهای دوره، فراگیران ملزم به ارسال نمونه‌هایی از کار عکاسی خود هستند. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی تمرین عملی، به پایان می‌رسد.

دوره آموزشی «استراتژی تولید محتوا» در قالب ۴ ساعت فیلم آموزشی با تدریس آیدین داریان، مدیرعامل شرکت محتوا کلاب، در بهار ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. تعاریف اولیه، تقسیم‌بندی و هدف‌گذاری محتوا، بازاریابی محتوایی، استراتژی محتوا، پرسونا، برنامه‌ریزی محتوایی، شاخصه‌های عملکرد (KPI) و call to action از سرفصل‌های این دوره است. این دوره با برگزاری آزمون تستی به پایان می‌رسد.

همچنین دوره آموزشی «تولید محتوای متنی» در قالب ۱۴ ساعت فیلم آموزشی با تدریس مژان فدایی، بنیانگذار پلتفرم تولید محتوای الوکانتنت، در بهار ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد. در این دوره سرفصل‌هایی همچون تعریف محتوا، ویژگی‌های تولیدکننده محتوا، انواع محتوای متنی و ایمیل مارکتینگ، پیامک‌های تبلیغاتی، کپشن‌نویسی، تولید محتوا و سئو، پرسونای مخاطب، ایجاز محتوایی، سناریونویسی برای ویدئو و پادکست و... مورد بحث قرار می‌گیرد. این دوره با برگزاری آزمون تستی و تشریحی به پایان می‌رسد.

تمامی کتابداران، مسئولان کتابخانه، رؤسای شهرستان‌ها و کارشناسان روابط عمومی مجاز به شرکت در مرحله مقدماتی هستند. پس از صدور گواهینامه آموزشی برای قبول‌شدگان مرحله نخست، علاقه‌مندان به شرکت در دوره‌های پیشرفته این مدرسه، با انجام پروژه‌ای عملی و مشخص شدن برگزیدگان بر اساس میانگین نمره ارزیابی دوره‌های آموزشی مرحله اول و نمره پروژه عملی، به مراحل بعد راه خواهند یافت.

«مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» در مرحله پیشرفته، سه کارگاه «تولید محتوای صوتی»، «تولید محتوای گرافیکی» و «تولید محتوای ویدئویی» با همکاری مرکز یادگیری آزاد و الکترونیکی دانشگاه خوارزمی به طور همزمان برگزار خواهد کرد.

دوره آموزشی «تولید محتوای صوتی» در قالب ۶ ساعت فیلم آموزشی با تدریس علی رحمت‌پور، مدرس و همکار در بنیانگذاری مجموعه راست کلیک، در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. در این دوره مباحثی همچون اهمیت و چرایی تولید پادکست، ایده‌پردازی برای ساخت پادکست، نکات لازم برای ساخت یک پادکست، نکات لازم پیش از ضبط، نرم‌افزار adobe audition، انتشار پادکست، ساخت اکولایزر و... تدریس خواهد شد. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی به پایان می‌رسد.

دوره آموزشی «تولید محتوای گرافیکی» در قالب ۱۵ ساعت فیلم آموزشی، با تدریس حسین شکاری، بنیانگذار و مدیرعامل استارت‌آپ دوزلی بوک، در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. سرفصل‌های این دوره، روانشناسی رنگ‌ها و اشکال هندسی، قوانین گشتالت، آشنایی با محیط نرم‌افزار فتوشاپ و ایلوستریتور، ساخت پست چندصفحه‌ای، طراحی پوستر، طراحی پکیج تبلیغاتی و طراحی‌های ساده و سریع بدون استفاده از نرم‌افزارهای طراحی خواهد بود. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی به پایان می‌رسد.

همچنین دوره آموزشی «تولید محتوای ویدئویی» در قالب ۲۰ ساعت فیلم آموزشی با تدریس، علیرضا مسکوکی، مدرس انیمیشن، جلوه‌های ویژه و تدوین، در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. در این دوره شرکت‌کنندگان با کار با نرم‌افزار پریمیر آشنا خواهند شد. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی به پایان می‌رسد.

در نهایت، دوره تکمیلی «انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام)» ویژه قبول‌شدگان مرحله پیشرفته خواهد بود. این دوره در قالب ۱۴ ساعت آموزشی با تدریس امیرحسین فرجی، کارآفرین و بنیانگذار آکادمی فرجی در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان این دوره با قواعد فعالیت در اینستاگرام، ساخت اکانت حرفه‌ای، تولید و انتشار محتوای حرفه‌ای، جذب و تعامل با فالوور، تحلیل آماری در اینستاگرام و نرم‌افزارهای inShot  و canva آشنا خواهند شد. این دوره آموزشی با برگزاری آزمون تستی و ارزیابی پروژه عملی به پایان می‌رسد.

«مدرسه الکترونیکی تولید محتوا در فضای مجازی» برگزار می‌شود

نظر شما