شناسهٔ خبر: 52191416 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسن اسپایکوژن در حال هموار کردن بازار صادراتی کشور

شرکت سیناژن ظرفیت، واکسن اسپایکوژن را به سراسر دنیا صادر می‌کند و در حال هموار کردن بازار صادراتی کشور است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان - هاله حامدی فر، مدیرعامل شرکت سیناژن و مدیر گروه دارویی سیناژن گفت: واکسن اسپایکوژن، ایرانی - استرالیایی است که با همکاری میان یک شرکت تحقیقاتی در استرالیا و شرکت سیناژن ایران تولید شده است.

فایزر بیونتک یک شرکت تحقیقاتی است که توانسته است در فاز‌های اول واکسن را توسعه دهد و از یک مرحله به بعد واکسن را برای انبوه سازی به شرکت فایزر تحویل داده است. شرکت سیناژن و وکسین نیز شبیه به همین ساختار توانستند یک واکسن ایرانی - استرالیایی را با نام اسپایکوژن تولید کنند. بنابراین شرکت سیناژن توانست با دریافت این داده‌ها این تکنولوژی را به سرانجام برساند و وارد بازار مصرف شود. در حال حاضر این واکسن فاز ۲ و ۳ مطالعات بالینی خود را انجام داده است و بر روی دز یادآور مطالعه می‌کند.

حامدی فر گفت: ظرفیت تولیدات سیناژن ماهانه به تولید ۴ میلیون دز می‌رسد؛ اما همه این موارد به درخواست و اعلام نیاز کمیته واکسن وزارت بهداشت بر می‌گردد. در حال حاضر وزارت بهداشت ۶ میلیون دز واکسن کووید درخواست داشته است و ما نیز طبق قرارداد زودتر از موعد مقرر این تعداد را در مهر ماه به وزارت بهداشت تحویل داده ایم.

شرکت سیناژن ظرفیت صادرات واکسن اسپایکوژن را دارد؛ اما باید در گام نخست از خود یک رزومه خوب در کشور ارائه دهد تا بتواند در بازار صادراتی موفق حاضر شود.

او گفت: در حال حاضر در دنیا واکسن‌ به اندازه کافی وجود دارد؛ اما ما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این واکسن را در اولویت قرار دهیم و راه صادراتی کشور را باز کنیم.

انتهای پیام /

نظر شما