شناسهٔ خبر: 52190694 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

جشن میلاد کوثر ویژه بانوان در ساوه برگزار شد

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشن میلاد کوثر ویژه بانوان خبرداد و بیان داشت: این جشن به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ،سپاه ساوه،بسیج خواهران فاطمه الزهراء(س) در روز دوشنبه۴ بهمن برگزار گردید.
 
جناب سرهنگ دستجانی فرمانده بسیج ناحیه ساوه ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت سالروز تولد حضرت زهرا(س) و هفته زن اظهارداشت:حضرت زهرا(س) یک الگوی کامل بود و دین اسلام یک دین کامل است ومخالف شادی و سرور اسلامی نیست همچنانکه امام صادق(ع) می فرماید: در شادی های ما شاد باشید و در غم های ما غمناک.
وی افزود: سخنران این جشن و گروه نمایش با زبان هنر سبک زندگی ایرانی و اسلامی را بیان خواهند کرد.دشمن می خواهد برای زنان و جامعه ما الگو سازی نماید.الگوهای غلط را در ذهن و باورهای ما بوجود آورد به هرمیزان شما بخواهید به زندگی دشمنان توجه کنید و آشنا شوید به همان میزان فهمی از زندگی اهل بیت(ع) نخواهید برد.
ایشان گفت: اسلام با حضور زن در جامعه مخالف نیست ولی حضور با عفت و حیاء ، جهاد زن نیکوهمسرداری است.حضرت زهرا(س) به جامعه زنان عزت داد.پیامبراکرم(ص) احترامی که به حضرت زهرا(س) می گذارد به زنان افتخار و عزت می دهد و الگو تعیین می کند.
دستجانی اظهارداشت: غرب تلاش می کند شخصیت شما جوانان را در عرصه اجتماعی از بین ببرد و اباهه گری را رواج دهد،عفاف و حجاب را از بین ببرد و  الگوی غلط را درجامعه ترویج دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: به لطف و کرم حضرت زهرا(س) فرزند پاکش حضرت صاحب الزمان(عج) ظهور نماید و چشمان ما به نور آن بزرگوار منوّر گردد.
در این جشن حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای سلطانی محقق و پژوهشگر حوزه خانواده اظهار داشت: مامسلمانان بایستی به کلام وحی و رسول خدا توجه نماییم رشد و تعالی و راه رسیدن به کمال و جاودانگی؛ پیمودن راه حق و اطاعت از ائمه معصومین است.
وی افزود: استفاده از عقل،تفکر و دقت در زندگی عامل پیشرفت بوده مرد و زن باید در زندگی مشترک نقش خود را انجام دهند و هریک به وظایف خود عمل نمایند.زن و مرد باید باوقار باشند و کلیه خصوصیاتی که اسلامی برایشان تعریف کرده است به جدّ رعایت نمایند.
  ایشان در ادامه به تفاوت های زن و مرد از قبیل: احساس، عاطفه، زیبایی، دقت، مهرومحبت، گفتار، نگاه، عفت و حیاء، شناخت و معرفت پرداخت و سخنان مبسوطی را ارائه نمود.

 

اجرای نمایش میان پرده و تقدیر مادران برگزیده از برنامه های دیگر این جشن بود.

نظر شما