شناسهٔ خبر: 52189491 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

خضریان نوشت:

سازوکار نظارتی موثری برای دانشگاه آزاد وجود ندارد/ابهام در ماهیت حقوقی‌ دانشگاه آزاد

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس در توئیتی به حضور خود در برنامه تلویزیونی تهران۲۰ با بررسی موضوع دانشگاه آزاد اسلامی،اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 در مجلس در توئیتی نوشت:

‏در برنامه تلویزیونی ‎تهران۲۰ با اشاره به سابقه تاسیس ‎دانشگاه آزاد و اعمال نفوذ مسئولان وقت و مستثنی کردن این دانشگاه در قوانین، باعث ایجاد ابهام در ‎ماهیت حقوقی آن گردیده است که طی سال‌های گذشته نیز به دلیل ارایه سرویس به برخی مسئولان،مانع از اصلاح قانون جهت نظارت موثر شده است.

‏دانشگاه آزاد به دلیل ابهام در ماهیت حقوقی‌اش که تحت عنوان «غیرخصوصی غیردولتی» در ‎نظامات حقوقی شناسایی نشده‌، از قوانین نظارتی مصوب ‎ مجلس مستثنی شده و در حال حاضر سازوکار نظارتی موثری برای این دانشگاه وجود ندارد و شاهد عدم برخورد با تخلفات متعدد از سوی دستگاه‌های نظارتی هستیم.

در گفتگوی با جناب"محمد دلاوری" با اشاره به اموال دانشگاه آزاد که در سال ۹۰ بیش از ۲۵۰هزار میلیارد تومان برآورد شده بود و با نرخ تورم ۵ برابر شده است، طرح ‎ ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد در ‎ مجلس یازدهم را در جهت رفع ابهامات و احقاق حقوق اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه دانستم.

نظر شما