شناسهٔ خبر: 52188143 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

وزیر علوم: در دانشگاه‌ها تصمیمات سیاسی گرفته نمی‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که باید به استقلال دانشگاه‌ها احترام بگذاریم، گفت: در مراکز آموزش عالی تصمیمات سیاسی گرفته نمی‌شود و تصمیمات دانشگاه‌ها در خصوص جذب اعضای هیات علمی و دانشجویان را سیاسی نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه در حاشیه سیزدهمین نشست سراسری معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها که در وزارت علوم برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره موضع این وزارتخانه در خصوص اخراج اساتید اظهارداشت: روند جذب اعضای هیات علمی، تبدیل وضعیت آنها و ارتقای علمی اساتید، روشی کاملا علمی و سیستماتیکی است که در هر دانشگاهی انجام می‌شود.

وی افزود: به نظر من در بحث استقلال دانشگاه‌ها شاید درست نباشد در این خصوص ورود پیدا کرد، هر دانشگاهی استقلال خود را داشته و سیستم اداری و انتظامی خاص خودش را دارد و ما باید به استقلال دانشگاه‌ها احترام بگذاریم.

وزیر علوم توضیح داد:  اگر موردی باشد، آن مورد توسط خود ذی‌نفع مورد اعتراض و بازبینی قرار بگیرد. خواهش من این است که موارد مربوط به دانشگاه‌ها را سیاسی نکنیم. هر دانشگاه استقلال خاص خودش گروه آموزشی و دانشکده ها و هیات اجرایی جذب دارد و مسیر خود را پیش می‌رود و کاملاً بر اساس قوانین و مقررات جاری و ساری تصمیم‌گیری می‌کند.

زلفی گل  تاکید کرد: در دانشگاه‌ها، تصمیمات سیاسی گرفته نمی شود و ما هم باید سعی کنیم این موارد را سیاسی نکنیم و اجازه دهیم دانشگاه‌ها استقلال خاص خود را داشته باشند و تصمیمات دانشگاه‌ها در خصوص جذب اعضای هیات علمی و دانشجویان را نباید سیاسی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر تعارض در دو مصوبه کنکور و نامه به معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت : این مساله امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و دبیر این شورای نتیجه را اعلام می کند.

وزیر علوم در خصوص اینکه آیا حکم معاون حقوقی رییس جمهوری در مورد کنکور رد شده است، تصریح کرد: این حکم نیز در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و جمع‌بندی می‌شود و نتیجه نهایی اعلام می شود.

زلفی گل تغییرات چارت وزارت علوم و کوچک‌سازی بخش روابط‌ عمومی توضیح داد و افزود: یکی از سیاست‌هایی که دولت در پی آن است، سیاست چابک‌سازی دولت است و کوچک‌سازی ساختارهای دولتی در دستور کار قرار دارد و این به دلیل کارآمد کردن آنان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان امور اداری و استخدامی بازنگری چارت و وزارتخانه‌ها را به عنوان سیاست کلان دولت برای چابک‌سازی ساختار وزارتخانه‌ها پیگیری می‌کند.

وزیر علوم اضافه کرد: در بازنگری چارت وزارت علوم که تصمیم گرفتیم معاونت فناوری و نوآوری را تاسیس کنیم و با توجه به اینکه بر اساس تصمیم سازمان امور اداری و استخدامی تعداد معاونت‌ها و مدیریت‌ها مشخص است، به همین دلیل این معاونت نیز با خود تعدادی مدیریت ایجاد کرد.

زلفی گل خاطرنشان کرد: بر این اساس تعدادی از مدیریت‌های وزارت علوم ادغام شدند، یکی از آنها روابط‌عمومی بود که به مجموعه دفتر وزارتی اضافه شد، ما این مساله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد و امیدواریم که با آن موافقت شود و اگر موافقت نشود، خیلی فرقی نمی‌کند؛ روابط عمومی کارکرد خود را دارد و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

سیزدهمین نشست هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با حضور وزیر علوم، معاونان وزارت متبوع و روسای تعدادی از دانشگاه‌ها، مسئولان وزارت‌های ذیربط، به صورت حضوری و برخط امروز برگزار شد.  

انتهای پیام/

نظر شما