شناسهٔ خبر: 52186914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

طی ۱۰ روز گذشته؛

سه نفر در کردستان بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن جان باختند

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ۱۰ روز گذشته به دلیل افت دمای هوا و افزایش استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، ۱۴ مورد مسمومیت ناشی از منوکسیدکربن در استان گزارش شد و سه نفر هم جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رضا پیرا گفت: از ۲۶ دی ماه و همزمان با شروع بارش سنگین برف در استان، یک هزار و ۳۲۶ مورد ماموریت فوریت‌های پزشکی و اورژانسی انجام شد.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از این تعداد ۱۲۲ فقره امداد رسانی در تصادفات و سوانح جاده‌ای بوده است،گفت: ۸۰ مورد در زمینه سقوط از ارتفاع و ۱۷۷ مورد هم سقوط از سطح همتراز، امداد رسانی شد.

به گفته وی در ۱۰ روز گذشته به دلیل افت دمای هوا و افزایش استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، ۱۴ مورد مسمومیت ناشی از منوکسیدکربن در استان گزارش شد و سه نفر هم جان خود را از دست دادند.

پیرا با بیان اینکه به ۶۹ مادر باردار در این مدت امدادرسانی شد و به مراکز درمانی انتقال یافتند می گوید: هیچ موردی از مرگ و میر مادران باردار در این مدت به ثبت نرسید.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به انجام هفت مورد اورژانس هوایی، ۱۳۱ مورد امداد رسانی به بیماران تنفسی و ۸۱ مورد به بیماران قلبی اشاره کرد و گفت: ۶۴۵ مورد ماموریت نیز در دیگر زمینه‌های امداد و نجات در استان انجام شده است.

نظر شما