شناسهٔ خبر: 52186881 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا در فارس سرعت گرفت/مرگ ۵ نفر بر اثر کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون به ۷ هزار و ۴۶۸ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رضائیان زاده درخصوص آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۹۲ هزار و ۶۱۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۵۲۱ هزار و ۸۴۱ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۲۶۵ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۵ هزار و ۴۱۴ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۲۸۹ هزار و ۳۴۶ مورد تست سریع انجام شده و ۶۶ هزار و ۴۲۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۱۰۱ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۳۷۸ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۲ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۹ هزار و ۳۱۲ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۳ دُز، به ۷ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۲۲ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۳ دُز نوبت اول، ۲ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۶۹۹ دُز نوبت دوم و ۹۳۶ هزار و ۸۱۰ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما