شناسهٔ خبر: 52186679 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه‌ آسیا‌نیوز | لینک خبر

برپایی نمایشگاه نقاشی آبستره در گالری بن‌بست

دعوت به «دنیای رمزآلود» احساسات کشف نشده

این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه میزبان آثار نقاشی لیلی بیدرام است؛ تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش آسیانیوز، جواد لگزیان: این روزها گالری بن‌بست در مشهد نمایشگاه آثار لیلی بیدرام را برگزار کرده است.تصاویری با رنگهایی تند که مخاطب را به ژرفای درون می‌برد و او را معرفت و غنایی درونی می‌بخشد.

لیلی بیدرام درباره آثارش می‌گوید:

«هنر ، تمام زندگی من است. یک امید و شعف بی پایان ، که با آغاز صبح ، انرژی دوباره به روزمرگی های من می بخشد. هنر ، روح زندگی من است. در زمان کودکی ، تمام ترسها ، دلهره و اضطراب‌هایم را در گوشه ی دنج اتاقم ، با مدادها و کاغذهای رنگین ، برای مدتی کوتاه ، از یاد می‌بردم. در دنیای خیالی درونم ، غرق می شدم و لمس و احساس هر رنگ و شکل ، به روح و روانم آرامش می‌بخشید. و این گرانبهاترین میراثی است که از پدرم ، با خود به همراه دارم .

و امروز ، هنوز همان کودکی هستم که در قالب یک زن ، تمام رنجها ، درد ها و احساسات درون خویش را ، بوسیله ی فرم ها و رنگها بیان می‌کند. و به نوعی بیان واقعیت‌های این جهان خاکستری را به نمایش کشیدن یک دنیای رنگی و خیالی ، دل نشین تر می‌کند. به نوعی که مخاطب ، با لمس تلخی های زندگی و پیدا کردن خویش در آن اثر ، ترکیب متناقض غم را در کنار شادی ، با تمام وجود دریافت می‌کند.

دعوت به «دنیای رمزآلود» احساسات کشف نشده asianews

هنر آبستره و فرم های انتزاعی ، با سادگی و در عین حال با کمال وضوح و تاکید هر چه تمام تر ، بیانگر احساسات من هستند .

و رنگهای تند و شدید در سبک اکسپرسیونیسم ، برای بروز هر چه بیشتر این احساسات و غنای آن ، در کنار فرم های انتزاعی ترکیب بندی شده است. خلق اثر بوسیله ی مدادرنگی آرامش خاصی برای من به همراه دارد و اکثرا با رنگ آکریلیک و گاهی به همراه ماژیک ، این آثار را خلق کرده ام. تمام تلاش من این بوده است که مخاطب را به دنیای رمز آلود احساسات کشف نشده و پنهان درون بشر ، دعوت کنم تا برای لحظاتی از دنیای واقعی فاصله بگیرد.»

گالری «بن‌بست» در مشهد خیابان کلاهدوز ۱۷/۲ پلاک ۲۳۰ تا ششم بهمن میزبان این نمایشگاه است./

نظر شما