شناسهٔ خبر: 52186333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵۰ داعشی دیگر در شمال سوریه تسلیم شدند

تهران-ایرنا- گروه دیگری از داعشی‌های مستقر در شمال سوریه متشکل از ۲۵۰ نفر، خود را تسلیم شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» موسوم به «قسد» کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، داعشی‌ها پس از سه روز حمله متوالی به زندان «غویران» و درگیری با شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) از دیروز به صورت گروهی خود را تسلیم می کنند.

دیروز (دوشنبه)، ۳۰۰ نفر از عناصر داعشی زندان «غویران» استان الحسکه که هزاران تروریست تحت تعقیب را در خود جای داده است، خود را تسلیم کردند.

در این پیوند، امروز (سه شنبه) گروهی دیگر از داعش متشکل از ۲۵۰ نفر دیگر تسلیم شبه نظامیان قسد شدند.

شبکه اخبار الان گزارش داد که با تسلیم ۲۵۰ نفر از داعشی‌ها، تعداد عناصر مسلح این گروه تروریستی که خود را تحویل قسد داده‌اند، مجموعا به ۵۵۰ نفر رسیده است.

گروه تروریستی داعش پنجشنبه شب پس از انجام چند انفجار در شهر الحسکه سوریه که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است، به زندان غویران که برای بازداشت اعضای داعش در نظر گرفته شده است، حمله و سعی کرد آن را تحت کنترل خود درآورد، اما با محاصره تروریست‌ها توسط نیروهای قسد، عناصر تروریستی مجبور شدند خود را تسلیم کنند.

در روزهای گذشته درگیری و تعقیب و گریز بین نیروهای دموکراتیک سوریه که مسئولیت تامین امنیت زندان غوویران در الحسکه را بر عهده دارد و عناصر داعش در نزدیکی زندان رخ داد. داعش با دو خودروی بمب گذاری شده به زندان حمله کرد و ده ها تن از عناصر بازداشت شده را فراری داد، اما شبه نظامیان قسد (تحت حمایت آمریکا) بسیاری از آنها را دستگیر کردند.

نظر شما