شناسهٔ خبر: 52185122 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۰ تابلو از چهره صادق هدایت

دینا قالیباف

این روزها روایتی هنری از چهره صادق هدایت در گالری مژده به نمایش گذاشته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا آسانلو، نقاش و مجسمه‌سازی که سردیس‌های زنده‌یادان کیارستمی، شجریان، انتظامی، ملک الشعرای بهار و ... را ساخته است، با رویکردی زیبایی‌شناختی، در مرزی معاصر میان رئالیسم و انتزاع و اصالت‌بخشی به عنصر تخیل بیننده، المان‌هایی از فیگورهای هدایت را در لایه‌هایی متعدد از رنگ بازتاب‌ داده است.

«دیدار به قیامت» عنوان این مجموعه برگرفته از جملات معروف صادق هدایت است و ۱۰ نقاشی این نمایشگاه تماشاگر را به دیداری مفهومی و معناگرا رهنمون می‌کند.

آسانلو درباره چرایی پرداختن به صادق هدایت گفت: «بعضی پرسوناژها حذف شدنی نیستند، حتی اگر درد باشند و یا درمان، حتمن هدایت در تاریخ هنر معاصر ایران جریان‌ساز است ... هدایت برای من یک اتمسفر است، فضایی که با عینک صادق می‌توان دید حیرت‌انگیز است و تکان‌دهنده، حقایق زندگی روزمره در هم تنیده و از فضایی سورئالیستی سر بر می‌آورد.»

۱۰ تابلو از چهره صادق هدایت

علیرضا آسانلو متولد ۱۳۵۳ در حیطه نقاشی، طراحی و مجسمه، بیش از ۱۰ نمایشگاه انفرادی و جمعی داشته که اکثر آن‌ها برای فروش ارائه نشده و تاکید هنرمند بر مضامین ارزشی یعنی زندگی به عنوان اصلی‌ترین موضوع و انسان، عالی‌ترین پرسوناژ برای پرداختن بوده و ثمره‌ی این تلاش ۶ نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی است.

مجسمه‌های برنزی از غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پرویز تناولی، محمد احصایی، پرویز کلانتری، غلامرضا تختی ، سلمان هراتی، پروفسور رضا، پروفسور ستوده، پروفسور گنجی و ضیاالدین امامی که در اماکن فرهنگی و هنری و دانشگاهی و موزه ها نصب است، از جمله آثار شناخته شده اوست.

در سال ۱۳۹۵ در اولین سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی پاریس از طرف یونسکو دعوت شد، و در حضور هنرمندان مدعو مسترکلاس برگزار کرد.

نمایشگاه دیدار به قیامت علیرضا آسانلو تا ۱۲ بهمن در گالری مژده به تماشاست.

انتهای پیام

نظر شما