شناسهٔ خبر: 52184256 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

گرفتن آسان اقامت دائم کانادا با نیلگام

صاحب‌خبر -

گرفتن آسان اقامت دائم کانادا یکی از قدیمی‌ترین خدمات موسسه مهاجرتی نیلگام به حساب می‌آید. بسته به شرایط متقاضیِ مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی برای رسیدن به مجوز اقامت دائم کانادا به کار گرفته می‌شود.

کشور کانادا هر ساله در صدر لیست بهترین کشورهای جهان برای زندگی قرار می‌گیرد؛ شاخص‌های کیفی زندگی یکی از دلایل محبوبیت این کشور در بحث مهاجرت برشمرده می‌شود. از طرف دیگر، دولت کانادا برای تامین نیروی کار و سرمایه اقدام به پذیرش مهاجران در حیطه مختلف شغلی می‌کند. طبق قوانین مهاجرتی این کشور، برنامه‌های مختلفی برای دریافت اقامت دائم کانادا وجود دارد که هر یک شرایط و مدارک متفاوتی نیاز دارند.

sdfv

کارت اقامت دائم کانادا (Permanent resident Card) در واقع سندی‌ست که وضعیت اقامتی مهاجران را نشان می‌دهد. این سند با اعتبار اولیه 5 ساله صادر می‌شود و قابل تمدید است. دارنده کارت اقامت دائم کانادا می‌تواند در این کشور آزادانه به تحصیل و کار بپردازد؛ اما شهروند محسوب نمی‌شود.

مهم‌ترین تفاوت فرد مقیم با یک شهروند کانادا در «قابلیت اعتماد» دولت به آن‎هاست؛ اعتبار کارت شهروندی امکان لغو دارد ولی در صورت اخذ حق شهروندی امکان لغو آن وجود ندارد. ارتکاب جرم و محکوم شدن از طرف سیستم حکومتی کشور کانادا می‌تواند مجوز اقامت فرد مقیم را باطل کند. تفاوت دیگری که میان مقیم و شهروند می‌توان بیان کرد، مجوز رای دادن و تاثیر گذاری اجتماعی در این سرزمین است.

از جمله مزایای مجوز اقامت دائم کانادا می‎توان به مواردی نظیر استفاده رایگان از خدمات درمانی، حق تحصیل رایگان تا سن ۱۸ سالگی در سیستم مدارس دولتی کانادا، تحصیل ارزان‌تر در بهترین دانشگاه های کانادا و جهان، امکان زندگی در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان، اتصال به سیستم بانکداری و مالی بین‌الملل و رهایی از محدودیت‌هایی که اتباع ایرانی با آن مواجه هستند، اشاره کرد.

با اینکه این کارت «مجوز اقامت دائم کانادا» محسوب می‎شود؛ توصیه می‌کنیم برای حفظ وضعیت اقامتی خود در بازه زمانی 5 سال حداقل 2 سال را در این کشور حضور داشته باشید تا تمدید اعتبار مجوز با مشکلی مواجه نشود.

گرفتن آسان اقامت دائم کانادا با نیلگام رویا نیست. همکاران ما در بخش اقامت تجربه 10 ساله خود را در اختیار متقاضیان مهاجرت به کانادا قرار می‌دهند و با توجه به شرایط هر یک از متقاضیان، روش‌های گرفتن آسان اقامت دائم کانادا را معرفی می‌کنند. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا خواهیم پرداخت.

اکسپرس اینتری سیستم الکترونیکی و در دسترسی‌ست که دولت کانادا برای سهولت ثبت درخواست‌ها و رسیدگی به آن‌ها طراحی کرده است. این سیستم بیشتر برای برنامه‌های مهاجرتی به‌کار گرفته می‌شود که در حیطه جذب نیروی کار ماهر و مختصص در سطح فدرال یا استان‌ها طراحی شده‌اند.

متقاضیان با ثبت‌نام و تکمیل فرم ارزیابی اکسپرس اینتری امتیاز مشخصی دریافت می‌کنند. در واقع هر یک از فاکتورهای این فرم بازه امتیازی مشخصی دارد که به وضعیت متقاضی تعلق می‌گیرد. افرادی که امتیاز بالاتری از این سیستم دریافت کنند، شانس بیشتری در گزینش پیدا می‌کنند.

معمولا سیستم اکسپرس اینتری در سه برنامه مهاجرتی مورد استفاده قرار می‎گیرد؛ برنامه جذب نیروی کار ماهر و متخصص فدرال و نامزدهای استانی (جذب نیروی کار متخصص در محدوده استان‌ها)، برنامه جذب نیروی فنی، و برنامه تجربه کانادایی.

متقاضیانی که از طریق این برنامه‌های مهاجرتی گزینش شوند، با مجوز اقامت دائم کانادا وارد خاک این کشور خواهند شد و می‌توانند از همان بدو ورود و روز اول مهاجرت به کانادا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

در این مجموعه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند در سه گروه سرمایه‌گذاری خارجی، کارآفرینی و خوداشتغالی با این مجوز وارد خاک کانادا شوند. در حال حاضر دولت کانادا تمایلی به جذب سرمایه‌گذار خارجی نشان نمی‌دهد و پذیرش این گروه در حالت تعلیق قرار گرفته است.

بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا دو استان پیشتاز کانادا در زمینه جذب کارآفرین خارجی هستند که هریک برای این برنامه مهاجرتی شرایط مشخصی در نظر گرفته‌اند. ورود سرمایه کافی برای راه‌اندازی و فعالیت حداقل تا دوسال، مشارکت مداوم و فعالیت در بخش مدیریت، و استخدام حداقل یک شهروند یا مقیم کانادایی از جمله شرایط این برنامه اعلام شده‌اند.

یکی از متداول‌ترین روش‌های گرفتن آسان اقامت دائم کانادا از طریق خانواده است؛ اگر یکی از اعضا خانواده مقیم باشد، می‌تواند پدرومادر، پدربزرگ و مادربزرگ، فرزندان و همسر خود را نیز برای گرفتن این مجوز حمایت کند.

یکی از روش‌های رسیدن به کارت اقامت ازدواج با افراد مقیم است. اگر شخص حمایت شونده (همسر) خارج از خاک کانادا درخواست داده باشد، سازمان مهاجرت و امور شهروندی در ابتدا با درخواست او موافقت می‌کنند و متقاضی می‌تواند پس از ورود به کشور کانادا از امتیازات این مجوز بهره‌مند شود.

متقاضیانی که با مجوز اقامت کوتاه مدت وارد خاک کانادا شده باشند هم می‌توانند با تمدید اعتبار زمانی آن، مجوز موقت را به دائم تبدیل کنند. برای مثال متقاضیانی که با ویزای کار و به اصطلاح «جاب آفر» وارد خاک کانادا شده‌اند، تا پایان مدت قرارداد خود با کارفرما می‌توانند در این کشور حضور داشته باشند. اگر متقاضی به‌صورت مستمر در خاک این کشور مشغول به کار شود و مالیات پرداخت کند، واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا می‌شود.

برای این منظور ارائه عدم سوءپیشینه کیفری، آشنایی با قانون اساسی کانادا، تسلط به زبان انگلیسی (یا زبان فرانسوی در شهرهای فرانسوی‌زبان) و برخورداری از سطح درآمد ثابت کافی یا تمکن مالی نیاز است. از جمله امتیازات این مجوز به ویزای کاری بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان، قرار گرفتن تحت پوشش بیمه بیکاری، دریافت وام و تحصیل رایگان فرزندان در مدارس دولتی این کشور است.

طبق قوانین مهاجرت به کانادا، علاوه‌بر ویزای کاری، افرادی که تحصیل در کانادا را تجربه کردند هم می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی به استمرار اقامت در این کشور فکر کنند. فارغ‌التحصیلان برخی کالج‌ها و  اکثر دانشگاه های کانادا می‌توانند مشغول به کار شوند و با تغییر ویزای تحصیلی به کاری، شرایط اخذ اقامت دائم کانادا را مهیا کنند.

با تمدید اعتبار کارت اقامت دائم کانادا می‌توان به حق شهروندی و پاسپورت کانادایی رسید. اگر متقاضی در بازه 5 سالۀ مدت اعتبار مجوز خود، حداقل سه‌سال را در خاک کانادا حضور داشته باشد، واجد شرایط درخواست حق شهروندی می‌شود. برای این هدف باید در مدتی کارت اقامت دائم کانادا معتبر است، از داخل خاک کانادا برای تمدید مجوز اقامت دائم خود اقدام کند و در خواست حق شهروندی دهد.

برای تبدیل کارت اقامت دائم کانادا به حق شهروندی فاکتورهای مشخصی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ شراط  سنی 18 تا 54 سال، حضور فیزیکی حداقل سه سال (1095 روز) در خاک کانادا با اقامت دائم در بازه پنج ساله قبل از درخواست برای شهروندی، آشنایی کافی بایکی از زبان‌های رسمی کشور کانادا، پرداخت مالیات حداقل برای مدت 3 سال (از بازه پنج ساله) و عدم سوء سابقه کیفری از جمله شرایط تبدیل اقامت به شهروندی به حساب می‌آیند.

 

نظر شما