شناسهٔ خبر: 52183668 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

به میزبانی کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت؛

دوره آموزشی اوریگامی ویژه بانوان برگزار می شود

دوره آموزشی اوریگامی ویژه بانوان با همکاری ادارات کل کتابخانه های عمومی گیلان و فنی و حرفه ای استان به میزبانی کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت با اعطای گواهینامه بین المللی، برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، دوره آموزشی اوریگامی ویژه بانوان به منظور آشنایی علاقمندان به این هنر، به صورت رایگان و برای بانوان رده سنی بالای ۱۲ سال در کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار می شود.
 
علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره آموزشی می‌توانند تا ۱۵ بهمن سال جاری درخواست خود را از طریق شماره تماس ۳۳۲۳۳۳۱۹ به دست اندرکاران برگزاری کارگاه در این کتابخانه اعلام و در این دوره شرکت کنند.
 
اعطای گواهینامه آموزشی بین المللی به هنرجویان از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان از مزایای شرکت در این دوره آموزشی خواهد بود.
 
دوره های آموزشی مهارت آموزی در رشته های مختلف هنری، فنی و مهندسی از این پس به صورت رایگان ویژه اعضای کتابخانه های عمومی، با همکاری مشترک ادارات کل کتابخانه های عمومی گیلان و فنی و حرفه ای استان در کتابخانه های عمومی سراسر گیلان ادامه خواهد داشت.
 
گفتنی است، اوریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستی های محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تا است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن کاغذ» است و تمام مدل‌های کاغذ و تا را دربردارد، حتی آن هایی که ژاپنی نیستند. اوریگامی فقط از تعداد کمی از تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرح های متفاوتی ایجاد کنند. به‌طور کلی، این طرح ها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ و بدون استفاده از چسب یا دوخت ادامه می‌یابد. اوریگامی روش ارائه اشکال است، که عمدتاً با خم کردن ماده مورد استفاده کاغذ حاصل می‌شود.
دوره آموزشی اوریگامی ویژه بانوان برگزار می شود

نظر شما