شناسهٔ خبر: 52182760 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

واکنش زلفی گل به خبر اخراج اساتید؛

در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد

زهرا سیفی

وزیر علوم با اشاره به موضع این وزارتخانه در خصوص اخراج اساتید گفت: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد؛ تصمیمات دانشگاه‌ها در خصوص جذب اعضای هیئت علمی و دانشجویان را سیاسی نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه سیزدهمین نشست سراسری معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها که در وزارت علوم برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر مبنی بر تعارض در دو مصوبه کنکور و نامه به معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: این مسئله امروز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بررسی قرار می‌گیرد و سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی نتیجه را اعلام خواهد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا حکم معاون حقوقی رئیس‌جمهور رد شده است، گفت: حکم مذکور نیز در جلسه امشب بررسی و جمع‌بندی می‌شود و نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

وزیر علوم درباره موضع وزارت علوم در خصوص اخراج اساتید گفت: روند جذب اعضای هیئت علمی، تبدیل وضعیت آنها و ارتقای علمی اساتید، روش علمی و سیستماتیکی است که در هر دانشگاهی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به نظر من در بحث استقلال دانشگاه‌ها شاید درست نباشد در این خصوص ورود پیدا کرد، هر دانشگاهی استقلال خود را داشته و سیستم اداری و انتظامی خود را دارد و ما باید به استقلال دانشگاه‌ها احترام بگذاریم. اگر موردی باشد، آن مورد توسط خود ذی‌نفع مورد بازبینی قرار می‌گیرد. خواهش من این است که موارد مربوط به دانشگاه‌ها را سیاسی نکنیم. هر دانشگاه استقلال خاص خود را دارد و مسیر خود را پیش می‌رود و کاملاً بر اساس قوانین و مقررات جاری و ساری تصمیم‌گیری می‌کند.

زلفی‌گل تأکید کرد: در دانشگاه‌های ما تصمیمات سیاسی گرفته نخواهد شد و ما سعی می‌کنیم این موارد را سیاسی نکنیم و اجازه دهیم دانشگاه‌ها استقلال خاص خود را داشته باشند و تصمیمات دانشگاه‌ها در خصوص جذب اعضای هیئت علمی و دانشجویان را سیاسی نکنیم.

وزیر علوم در خصوص تغییرات چارت وزارت علوم و کوچک‌سازی بخش روابط‌عمومی توضیح داد و گفت: یکی از سیاست‌هایی که دولت در پی آن است، سیاست چابک‌سازی دولت است و کوچک‌سازی ساختارهای دولتی در دستور کار قرار دارد و این به دلیل کارآمد کردن آنان صورت می‌گیرد. بر این اساس سازمان امور اداری و استخدامی بازنگری چارت و وزارتخانه‌ها را به عنوان سیاست کلان دولت برای چابک‌سازی ساختار وزارتخانه‌ها پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: ما در بازنگری چارت وزارت علوم تصمیم گرفتیم معاونت فناوری و نوآوری را تأسیس کنیم و با توجه به اینکه بر اساس تصمیم سازمان امور اداری و استخدامی تعداد معاونت‌ها و مدیریت‌ها مشخص است، به همین دلیل این معاونت نیز با خود تعدادی مدیریت ایجاد کرد. بر این اساس تعدادی از مدیریت‌های وزارت علوم ادغام شدند، یکی از آنها روابط‌عمومی بود که به مجموعه دفتر وزارتی اضافه شد، ما این مسئله را پیگیری کردیم که روابط عمومی به وضعیت خود بازگردد و امیدواریم که با آن موافقت شود و اگر موافقت نشود، خیلی فرقی نمی‌کند؛ روابط عمومی کارکرد خود را دارد و ما نیز از آن حمایت خواهیم کرد.

نظر شما