شناسهٔ خبر: 52182251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعلام آمادگی ازبکستان برای سرمایه‌گذاری در بندر چابهار/ اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی است

گروه استان‌ها ـ معاون وزیر حمل و انتقال ازبکستان گفت: حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند با استفاده از بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل لجستیکی بین کشور‌های منطقه باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، عبدالصمد موئمنف طی سفری به بندر چابهار با حضور هیات اقتصادی و تجاری آن کشور طی جلسه ای که عصر دیروز با مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در سالن جلسات بندر چابهار برگزار شد اظهار کرد: اراده سیاسی دو کشور بر همکاری و تحول اقتصادی است به طوری که ازبکستان و ایران در شرایط پساکرونایی نیازمند تعاملات بیشتر هستند و این در پهنای رقابت اقتصادی شدید در جهان است.

معاون وزیر حمل و نقل ازبکستان افزود: در بازدید از امکانات و ظرفیت‌های بندر، تمایل بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بندر از طرف ما ایجاد شده چرا که کشور‌های هند، ایران و ازبکستان پیشینه تاریخی و فرهنگی مشترک زیادی دارند و تجارت بین سه کشور از گذشته در جریان بوده است.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ازبکستان و هند در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، تاکید کرد: بندر چابهار می‌تواند نقش موثری در تسهیل حمل و نقل و لجستیک بین کشور‌های منطقه داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با اشاره به طرح راه آهن چابهار گفت: برای هر نوع سرمایه گذاری از سوی کشورهای مختلف آمادگی وجود دارد و با راه اندازی ریل در چابهار شاهد توسعه منطقه و فرامنطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به ترافیک و رقابت سرمایه‌گذاری در آینده خاطرنشان کرد: اگر ازبکستان قصد سرمایه گذاری دارد باید زودتر این کار را انجام دهد و این آمادگی وجود دارد تا کالاها از کشور ازبکستان در بندر چابهار وارد شود همچنین برای انتقال کالا به CIS شرایط مطلوب است.

به گزارش تسنیم، معاونین وزرای حمل و نقل و بازرگانی و سرمایه گذاری و سفیر ازبکستان در ایران روز گذشته طی سفری در قالب هیأت تجاری و اقتصادی از ظرفیت ها و زیرساخت های بندر چابهار بازدید کردند.

انتهای پیام/392/ش

نظر شما