شناسهٔ خبر: 52181258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

عراق در مسیر خرید بالگردهای پیشرفته و پهپاد

وزیر دفاع عراق با اشاره به شمار جنگنده‌هایی که این کشور در اختیار دارد از عزم بغداد برای خرید بالگردهای پیشرفته و پهپاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع عراق آماری از امکانات نظامی عراق ارائه و تأکید کرد که داعش دیگر توان تکرار حوادث 2014 را ندارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری واع عراق، «جمعه عناد السعدون» وزیر دفاع عراق تأکید کرد: هیچ‌گونه نیروی موهوم (به معنای سربازی که نامش ثبت شده اما وجود خارجی نداشته باشد) در ارتش عراق وجود ندارد. فقط 3 درصد نیروهای ارتش فعالیت متفرقه دارند به این معنا که به فعالیت‌های غیر نظامی مشغول هستند.

وزیر دفاع عراق درباره امکانات نظامی این کشور تصریح کرد : 32 جنگنده F-16 در خدمت هستند و عملیات اجرا می‌کنند و چندین جنگنده روسی هم هست که متعلق به نیروی هوایی ارتش است و بسیاری از آنها از کار افتاده است.امکانات پدافند هوایی عراق هم در وضعیت خوب و فعال است ، اما عراق نیازمند سلاح ضد پهپاد است.

عناد همچنین اعلام کرد:  عراق به زودی 4 رادار پیشرفته دریافت خواهد کرد و قراردادهایی برای خرید 14 رادار دیگر امضا کرده است. تأخیر در تصویب بودجه 2022 موجب تأخیر در اجرای قراردادهای ارتش می‌شود.

وزیر دفاع عراق تاکید کرد: سرویس جنگنده‌های امریکایی به صورت مرتب انجام می‌شود و بیش از 10 سال است که این سرویس در پایگاه نظامی «بلد» انجام می‌شود.

وی افزود: عراق 24 جنگنده کره‌ای دارد که 7 سال است سرویس نشده و اخیرا با شرکت تولیدکننده آن برای ازسرگیری سرویس این جنگنده‌ها توافق شده است.

وزیر دفاع عراق همچنین از قراردادهایی برای خرید بالگردهای پیشرفته و پهپاد خبر داد.

او درباره خطر داعش در عراق نیز بیان کرد: در حال حاضر فقط 5 درصد عناصر داعش در عراق هستند و همه امکانات نظامی که داعش در سال 2014 به دست آورد نابود شده و داعش دیگر قدرت تکرار حوادث 2014 را ندارد.

 
عناد گفت: مرز عراق و سوریه از «القائم تا ربیعه» کاملا در کنترل نیروهای عراقی است. برج‌های دیده‌بانی در طول این مسیر به دست نیروهای عراقی ساخته شده و آنچه درباره اهدای آن از جانب آمریکایی‌ها گفته شده بی اساس است.

او اعلام کرد: انتشار اطلاعات امنیتی غلط در شبکه‌های اجتماعی، معضلی است که بر امنیت عراق تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

نظر شما