شناسهٔ خبر: 52179877 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور دکتر ستاری و متخصصان زیست فناوری؛

دستاورد‌های زیست فناوری در ایران بایو؛ حرکت در مسیر آینده

دومین نمایشگاه و همایش ایران بایو (زیست فناوری) با هدف ترویج زیست فناوری با حضورفعالان این حوزه و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دومین نمایشگاه و همایش ایران بایو با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در هتل المپیک آغاز شد.

حرکت در مسیر آینده با توسعه زیست فناوری

ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی میان محققان و دانشمندان این حوزه، ارائه آخرین دستاورد‌ها و جلب نظر مسئولان بالا دستی به اهمیت زیست فناوری از جمله اهداف برگزاری این رویداد سه روزه است.

قرار است در این رویداد در بخش‌های مختلف به تجاری سازی محصولات فناورانه با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی توجه شود.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی، ایده بازار و ارائه ایده‌های نوآورانه از جمله بخش‌های این رویداد است.

فناوری‌های نوین در صنعت زیست فناوری، فناوری و تولید دارو‌های بایو سیمیلار، فرآورده‌های مشتق از پلاسما، اقتصاد بایو فناوری، صادرات دارو‌های بیوتک، صنایع پایین دستی در بیوتک، فرآورده‌های تشخیصی، واکسن و ایده‌های نوآورانه محور‌هایی است که در این رویداد به آن پرداخته خواهد شد.

در این همایش، ده نشست مختلف با موضوع های سیاست گذاری نظام دارویی در تولید داروهای زیست فناوری ،  نشست فناوری های نو و آینده صنعت زیست فناوری ؛ آشنایی با تولید یک داروی باید سیمیلار و روز دوم نشست های فرآورده های تشخیص پزشکی صادرات؛ صنایع جانبی و پایین دستی صنعت بیوتکنولوژی؛ استارتاپ های حوزه بیوتک و در روز سوم نشست های صنعت پلاسما؛ اقتصاد بایوتک و نشست واکسن برگزار خواهد شد.


برگزاری بیش از 20 کارگاه آموزشی توسط شرکت های دارویی حاضر در این نمایشگاه از دیگر موضوعات برگزاری این رویداد است.

نظر شما