شناسهٔ خبر: 52179705 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مشارکت مردم در واکسیناسیون در پیشگیری از تکثیرهای ویروس بسیار مؤثر است

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: مشارکت تمام مردم در امر واکسیناسیون کرونا موجب تأثیر بیشتر این واکسن و پیشگیری از جهش‌ها و تکثیرهای بیشتر این ویروس منحوس می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجید جعفری‌نژاد اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجامع علمی و اکثر متخصصان راهکار اصلی مقابله با کرونا و قطع زنجیره این پاندمی را انجام واکسیناسیون عمومی می‌دانند، اما همچنان برخی از مردم برای واکسینه شدن مردد هستند و یا به طورکلی از اساس با آن مخالفند، آن هم در حالی که بیشترین گروه مبتلاها، بستری‌ها و فوتی‌ها افراد واکسن نزده بودند.

وی تصریح کرد: تمام واکسن‌هایی که وارد چرخه تزریق شده‌اند مجوز استفاده دارند و تمامی آنها در کاهش ابتلا، بستری و فوتی کرونایی نقش مؤثری داشتند و تأثیرات مثبت تمامی این واکسن‌ها ثابت شده است، چرا که بیشترین کاری که همه واکسن‌های موجود در دنیا انجام می دهند کاهش ابتلاها، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی با بیان اینکه عوارض واکسن کرونا به مراتب کمتر از آسیب‌های ابتلا به ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: اگر به ویروس کرونا مبتلا شوید به مراتب عوارض بیشتری نسبت به تزریق واکسن کرونا دارد و چه بسا که ممکن است عارضه‌هایی که در پی ابتلا به کرونا ایجاد می‌شود تا سالها با فرد مبتلا همراه باشد.

دکتر جعفری‌نژاد با ذکر این نکته که بهترین کار در شرایط کنونی انجام واکسیناسیون کامل بوده و تأکید ویژه بر تزریق به‌موقع دُز سوم به تمامی افراد بالای 18 سال داریم، تأکید کرد: همچنین از افراد بالای 12 سالی هم که هنوز اقدامی در خصوص انجام واکسیناسیون نکرده‌اند و یا دُز دوم خود را به دلایل غیرقابل قبول به تأخیر انداخته‌اند می‌خواهیم که هرچه‌سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت نمایند تا از آسیب‌های ویروس اومیکرون و خطرات موج ششم بحران کرونا به‌دور باشند.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: گرچه در دُزهای اول و دوم از درصد قابل قبولی برخوردار هستیم، اما در دُز سوم فاصله بسیار از رسیدن هدف ترسیم شده داریم و در این خصوص می‌طلبد که مشارکت بیش از پیش مردم را در امر واکسیناسیون کرونا شاهد باشیم. انتهای پیام

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما