شناسهٔ خبر: 52179259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست سوریه برای برگزاری نشست بین المللی فوق‌العاده درباره حسکه

حمید محمدطاهری

وزارت خارجه سوریه خواستار برگزاری نشستی فوق‌العاده در مقر این وزارتخانه با حضور نهادهای بین‌المللی درباره اوضاع خطرناک استان "حسکه" این کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی فعال در سوریه، نماینده کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و نمایندگان هلال احمر عربی سوریه و همچنین دبیر خانه توسعه سوریه را به تشکیل نشست فوق‌العاده در مقر این وزارتخانه برای بررسی اوضاع خطرناک و فوق‌العاده در حسکه فراخواند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه آورده است که ضرورت انجام تمامی اقدامات لازم جهت ارائه کمک‌های لازم به غیر نظامیان و دفع پیامدهای این فاجعه انسانی در سایه شرایط جوی نامناسب برای خانواده‌های آواره شده سوری را به نمایندگان این سازمان‌ها به ویژه سازمان ملل ابلاغ کرده است.

در این بیانیه آمده است که حملات داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)  در حسکه منجر به کشته و مجروح شدن شماری ازجمله کودکان شده است و ویرانی قابل توجهی را در زیربناهای استان به همراه داشته و همچنین منجر به آواره شدن هزاران خانواده سوری به مناطق تحت کنترل دولت سوریه شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما