شناسهٔ خبر: 52179180 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

کرونا نوراللهی را از تیم ملی گرفت، سردار هم به عراق نمی‌رسد

حمله کووید 19 به ستاره شماره20

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ تیم ملی فوتبال کشورمان اردوی خود را برای دیدار برگشت با عراق و امارات در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت ۱۶ یکشنبه ۳ بهمن در هتل المپیک آغاز کرده است. اما پس از حضور بازیکنان دعوت شده شاغل در لیگ داخلی به همراه احمد نوراللهی و مهدی قایدی در کمپ تیم‌های ملی، آنها تست PCR دادند و قرنطینه شدند تا در صورت منفی بودن این آزمایش‌ها، در تمرینات حضور پیدا کنند. اما دیروز اعلام شد که دراگان اسکوچیچ، کمال کامیابی‌نیا ‌هافبک پرسپولیس که در لیست انتظار تیم ملی قرار داشت را به اردوی تیم ملی فراخوانده که با توجه به حضور بازیکنانی نظیر میلاد سرلک، احمد نوراللهی و سعید عزت‌اللهی کمی عجیب به نظر می‌رسید اما در ادامه، محمود رضایی مدیر رسانه‌ای تیم ملی از مثبت شدن تست کرونای احمد نور خبر داد و اعلام کرد این بازیکن اردو را ترک کرده است. برای همین با قطعی شدن غیبت نوراللهی در بازی با عراق، کامیابی‌نیا به اردو دعوت شد. اما این تنها شوک وارد شده به تیم ملی نبود. چرا که خبر رسید تست کرونای سردار آزمون مهاجم شماره 20 تیم ملی نیز مثبت شده است. البته این خبر تا عصر دیروز قطعی و رسمی نبود تا اینکه ساعت 20 دیروز فارس خبری روی خروجی‌اش قرار داد و نوشت:« آزمون تست دوم کرونا را نیز زیر نظر باشگاه زنیت پشت سر گذاشت و پاسخ دومین تست وی هم مثبت اعلام شد.»
تست آزمون 3 روز قبل مثبت شده بود
مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی در مورد شرایط تمرین دیروز تیم ملی گفت:« تمرین تیم ملی با 6 بازیکن استارت خورد 12 بازیکن هم در هتل حضور دارند که بعد از آمدن جواب تست‌های‌شان آنها نیز در تمرینات شرکت خواهند کرد. نوراللهی به کرونا مبتلا شده و تست او مثبت است. درباره آزمون هم طی آخرین صحبتی که با سردار داشتیم سرپرست تیم زنیت برای او پیغام فرستاده که 3 روز قبل تست این بازیکن مثبت شده بود. البته متأسفانه برخی از بازیکنان ما در فرودگاه استانبول ترکیه حضور دارند و شرایط بد جوی پروازهای آنها را لغو کرده است و این پروازها با تأخیر به تهران انجام می‌شود که دپارتمان تیم ملی و فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا پروازهای دیگری برای این ملی‌پوشان بگیرند و آنها در اسرع وقت در اردوی تیم ملی حاضر شوند.»
سونامی کرونا در اردوی عراق
اما سونامی کرونا به اردوی عراق نیز وارد شد و سایت «اسپورت عراق» خبر داد تست کرونای تعدادی از اعضای این تیم مثبت شده است. محمد عماد مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال عراق در این باره به فارس گفت: «بله اخبار مطرح شده در زمینه ابتلای چند بازیکن و عضو تیم ملی صحت دارد. ما یکشنبه در تهران تست کرونا دادیم و مشخص شد تست دو بازیکن به نام‌های یاسر قاسم و مناف یونس مثبت شد. همچنین تست کرونای احمد جاسم مربی دروازه‌بان‌های عراق، غیث مهنا مدیر اداری و یاسین خبیر پزشک تیم مثبت شده است. البته ما بلافاصله اعتراض خود را به جواب تست کرونا را انجام دادیم و منتظریم تا این 5 کرونایی دوباره تست بدهند. گفتنی است عراق در شرایطی آماده دیدار با ایران می‌شود که زیدان اقبال پدیده عراقی‌ها که بازیکن منچستریونایتد است راهی تهران شده تا اولین بازی‌اش برای عراق را برابر ایران انجام دهد. احمد نوری خبرنگار مطرح عراقی به پتروویچ سرمربی این تیم توصیه که بازی دادن این بازیکن در بازی مقابل ایران امری ضروری است تا تمام راه‌های حضور این بازیکن در تیم ملی دیگر بسته شود چون این بازیکن جوان و آینده‌دار است و آینده‌ای درخشان پیش‌رو خواهد داشت.
حضور 10 هزار نفری تماشاگران در دیدار ایران - عراق
غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره حضور تماشاگران در دیدار ایران و عراق گفت: «با پیگیری‌هایی به عمل آمده و مساعدت‌هایی که وزیر ورزش و جوانان انجام داد، موافقت شد که بازی با عراق با حضور 10 هزار نفری تماشاگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ورزشگاه آزادی برگزار شود. شرایط ورود تماشاگران به ورزشگاه، تزریق 2 دوز واکسن به همراه کارت واکسیناسیون است که از طریق سامانه این شرایط چک می‌شود و فردی که وارد ورزشگاه خواهد شد، مشخص می‌شود که واکسیناسیون انجام داده است یا نه. چرا که با توجه به شرایطی که به لحاظ اُمیکرون داریم و قدرت سرایت بالایی که این ویروس دارد این نگرانی وجود دارد که وارد پیک شویم ولی با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، ناظران بهداشتی بر افرادی که وارد ورزشگاه می‌شوند نظارت خواهند داشت و شرایط را کنترل می‌کنند.» حسین شریفی سخنگوی فدراسیون فوتبال نیز در رابطه با برنامه‌های برگزاری جشن صعود تیم ملی به جام جهانی 2022 قطر گفت: «به دنبال برگزاری آبرومندانه جشن صعود ملی هستیم و به یاری خدا پس از قطعی شدن صعود در 2 بازی پیش رو، با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان و صدا و سیما، جشن صعود را به صورت سراسری در تمامی نقاط ایران به شکل یکپارچه و هماهنگ برگزار خواهیم کرد تا تمام مردم ایران در این جشن سهیم باشند.»

نظر شما