شناسهٔ خبر: 52178986 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سومین روز عملیات ارتش عراق علیه داعش/ انهدام ۱۰ مخفیگاه تروریست‌ها در دیالی

مریم مینایی

نیروهای امنیتی عراق طی عملیاتی توانستند ۱۰ مخفیگاه متعلق به تروریست‌ها، دو تونل و سه مکان برای تیراندازی را منهدم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی الجدید، یک مسئول نظامی عراقی در بغداد، اعلام کرد، دست کم ۱۲ عضو داعشی در نتیجه عملیات نظامی نیروهای مشترک عراق در مناطق شمال و شرق این کشور که وارد سومین روز شده است، کشته شدند.

نیروهای عراقی از صبح روز یکشنبه عملیات نظامی گسترده‌ای را برای تعقیب گروهک‌های تروریستی داعش و جستجوی مخفیگاه آنها آغاز کرده‌اند و این گروه تروریستی مسئولیت حملات متعدد و کشته شدن نیروهای ارتش عراق و پلیس فدرال در دیالی و کرکوک و شمال این کشور را برعهده گرفته است.

یک ژنرال برجسته عراقی در بغداد خاطرنشان کرد، نیروهای هوایی عراق طی دو روز گذشته با حملات متعددی مخفیگاه‌های داعش در رشته کوه‌های «مکحول»، «صحراء الحضر» و نزذیکی شهرک «الطارمیه» در شمال بغداد را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۱۲ تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.

این ژنرال عراقی که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد، عملیاتی توسط هلیکوپترهای عراقی در مناطق صحرای الانبار، الثرثار، حمرین و البعاج و عملیات پاکسازی در نوار مرزی عراق و سوریه و همچنین یک عملیات اطلاعاتی علیه مظنونان در اطراف بغداد اجرا شد.

این مسئول در خصوص آخرین تحولات میدانی گفت، نیروهای عراقی چندین عملیات امنیتی علیه گروهک‌های مخفی داعش انجام داده و به نتایج مهمی از جمله انهدام مخفیگاه‌ها و دستگیری افراد تحت تعقیب دست یافته‌اند.

همچنین خبرگزاری رسمی عراق (واع)گزارش داد که واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای از انهدام ۱۰ مخفیگاه تروریست‌ها در عملیاتی نظامی در منطقه العظیم واقع در استان دیالی خبر داد. 

در بیانیه مذکور آمده است: واحدهای امنیتی در این عملیات توانستند ۱۰ مخفیگاه تروریست‌ها، دو تونل و سه مکا برای تیراندازی را منهدم کنند.

نیروهای امنیتی عراق در این عملیات پنج بمب، سه نارنجک، یک راکت و خمپاره و سه انبار حاوی سلاح را کشف و ضبط کردند.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جست‌وجو، پاکسازی و تعقیب باقیمانده‌های اعضای گروه تروریستی داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش میدل ایست نیوز، اواخر سال ۲۰۱۷، عراق پس از بیرون راندن داعش از همه شهرهای اصلی که در سال ۲۰۱۴ تصرف کردند، پیروزی خود را بر این گروه تروریستی اعلام کرد.

از آن زمان حملات داعش در شهرها به میزان قابل توجهی کاهش یافت اما نیروهای عراقی هنوز در مناطق کوهستانی و بیابانی در جستجوی بقایای داعش هستند.

اعضای باقیمانده داعش همواره در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما