شناسهٔ خبر: 52177627 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رسانه ها مصوبات سفر رئیس جمهور به مناطق سیل زده را پیگیری کنند

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای کشور و جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش به مناطق سیلزده جنوب استان کرمان، از رسانه ها خواست مصوبات سفر دکتر رئیسی به استان را پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ رحمان جلالی در شورای اطلاع رسانی استان کرمان با بیان این مطلب افزود: مسئولیت اجتماعی رسانه ها در اطلاع رسانی در بحران سیل در جنوب و شرق استان منجر به گزارشهای دقیق و انتقال مشکلات مردم شد.

وی به نقش مهم روایت های صحیح و کامل در مدیریت بحران اشاره کرد و روایت های ناقص و غیر دقیق را علاوه بر ایجاد تنش در جامعه باعث سوء استفاده رسانه های معاند دانست.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان کرمان با بیان اینکه جنگ روایتها بسیار جدی است و روایت ناقص، گزینش شده و سوگیرانه از همین سیل اخیر نشان داد که چنین روایتهایی می تواند آسیبهای زیادی ایجاد کند.

وی با یادآوری این نکته که در سالهای قبل با ۶۰ تا ۷۰ میلی متر بارندگی خسارات جانی و مالی زیادی رخ می داد اما با اقدامات پیشگیرانه و چند برابر شدن بارندگیها، خسارت ها تقلیل یافت.

جلالی با مهم خواندن سیاستگذاری در اطلاع رسانی بر اصلاح و ارتقا جایگاه شورای اطلاع رسانی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به شیوع سویه جدید کروناویروس خاطر نشان کرد: گره های ذهنی مردم در زمینه تزریق واکسن باید باز شود.

جلالی افزود: تزریق دز سوم واکسن کرونانقش مهمی در کاهش مرگ و نیر دارد و مردم تزریق واکسن کرونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

  • شکل گیری قرارگاه ویژه مناطق سیل زده در استان
  • استاندار کرمان: به صورت اورژانسی برای سیل‌بند و لایروبی رودخانه‌ها اقدام خواهد شد

نظر شما