شناسهٔ خبر: 52175012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس جمهور اوکراین:

اوضاع در اوکراین تحت کنترل است و دلیلی برای ترس وجود ندارد

مهر

«ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه تاکید کرد که وضعیت کنونی در این کشور تحت کنترل است و دلیلی برای ترس وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز دوشنبه تاکید کرد که وضعیت کنونی در این کشور تحت کنترل است و دلیلی برای ترس وجود ندارد.

زلنسکی پس از نشست شورای امنیت و دفاع ملی در سخنرانی که از شبکه تلویزیونی رادا پخش شد، گفت: جلسه شورای امنیت و دفاع ملی به تازگی به پایان رسیده است، نتیجه این جلسه فقط بیانیه‌هایی برای فضای رسانه‌ها نبود بلکه نتیجه گیری بسیار مهمی برای جامعه و شهروندان ما داشت که همه چیز تحت کنترل است و هیچ دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد.

وی افزود: موضوع اصلی این نشست وضعیت شرق کشور بود. ما برای تنش زدایی کامل از اوضاع تلاش می‌کنیم و به سمت یک راه حل مسالمت آمیز حرکت می‌کنیم. ما همه چیز را می‌دانیم، برای هر چیزی آماده‌ایم، بهترین‌ها و هر کاری را که لازم است همراه با شرکایمان، دیپلمات‌هایمان و نظامیانمان انجام می‌دهیم. آنها از ما محافظت می‌کنند و ما باید از آنها محافظت کنیم، بیایید آرام باشیم و طوری رفتار نکنیم که گویی همه چیز از دست رفته است.

تنش‌ها بین غرب (آمریکا و ناتو) و روسیه بر سر بحران اوکراین بالا گرفته است. غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می‌کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم‌های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است. در مقابل مسکو تمام این اتهامات را رد کرده است.

نظر شما