شناسهٔ خبر: 52169226 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون وزیر در هفدهمین نشست شورای راهبری سازمان خواستار شد؛

توزیع متوازن مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استان‌ها بر اساس آمایش سرزمینی

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در هفدهمین نشست شورای راهبری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با تاکید بر اینکه توسعه کیفی مراکز آموزشی باید در کنار توسعه کمی مدنظر قرار گیرد گفت: توزیع متوازن مدارس استثنایی و مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استان‌ها بر اساس آمایش دقیق سرزمینی باید صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ دکتر حمید طریفی حسینی در این نشست که با حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی استان‌ها برگزار شد، با تاکید بر برگزاری باشکوه ایام ا... دهه فجر گفت: استان‌ها اهتمام جدی بر برگزاری مراسم‌ و افتتاحیه‌های باشکوه در این دهه با حضور مسئولین کشوری و استانی و با پوشش کامل رسانه‌ای داشته باشند تا شاهد برگزاری دهه فجری باشکوه در آموزش‌وپرورش استثنایی باشیم.

طریفی یکی از سیاست‌های جدی سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی را توسعه کمی و کیفی فراگیر سازی دانست و گفت: هماهنگی بین بخشی بین ادارات آموزش و پرورش استثنایی و معاونت‌های آموزش ابتدایی، تربیت‌بدنی و سلامت و پرورشی و فرهنگی از جمله الزامات گسترش رویکرد فراگیر سازی است.

وی افزود: حضور نمایندگانی از آموزش‌وپرورش استثنایی در کارگروه‌های مختلف حوزه ستادی و استانی به‌ویژه کمیته مستندسازی و رصد دقیق سیاست‌ها و فعالیت‌های وزارت آموزش‌وپرورش منجر به گسترش و کیفیت‌بخشی رویکرد فراگیر سازی خواهد شد.

معاون وزیر خواستار پیگیری  وضعیت نیروی انسانی در استان‌ها شد و گفت: بر اساس مصوبه شورای سازمان سالانه ده درصد از ورودی‌های آموزش‌وپرورش باید به آموزش‌وپرورش استثنایی اختصاص یابد و رؤسای ادارات باید بر پیگیری و رصد دقیق سهمیه‌های استانی اهتمام جدی داشته باشند.

طریفی حسینی یکی از سیاست‌های جدی وزارت آموزش‌وپرورش را توسعه مشارکت‌ها در همه ابعاد دانست و گفت: خیرین، دستگاه‌های اجرایی و نهادها ظرفیت بی‌بدیلی هستند که می‌توان از این ظرفیت در مدرسه‌سازی و مدرسه یاری به نحو احسن استفاده نمود.

وی تصریح کرد: استفاده درست از ظرفیت شوراهای آموزش‌وپرورش منجر به گسترش مشارکت دستگاه‌ها در نظام تعلیم‌وتربیت خواهد شد.

معاون وزیر در ادامه گفت: با رویکرد کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها در آموزش‌وپرورش استثنایی، تنقیح سیاست‌ها و مقررات حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی از سطح ستاد تا مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت معلمان و مدیران مدارس در ایام کرونا گفت: مدیران مدارس باتوجه‌به بازگشایی مدارس به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که با آموزش های جبرانی و مکمل، عقب‌ماندگی احتمالی دانش‌آموزان در حوزه‌های آموزشی و توان‌بخشی جبران شود.

 

 

نظر شما