شناسهٔ خبر: 52168321 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واکسن‌های دام و طیور از سوی ستاد زیست فناوری حمایت می‌شود

مریم رضایی

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌فناوری ریاست‌جمهوری با انتشار فراخوانی، از طرح‌های تولیدی در زمینه واکسن‌های دام، طیور و آبزیان حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه زیست فناوری با همکاری سازمان دامپزشکی و در راستای تامین نیاز کشور در زمینه واکسن‌های دام، طیور و آبزیان آماده حمایت از طرح‌های پیشنهادی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جهت "تولید بار اول" و "تجاری‌سازی و توسعه بازار" مطابق اولویت‌های اعلامی است.

هاری، بروسلوز، سه گانه ND+IB+EDS، چهارگانه ND+IB+EDS+REO، ارنیتوباکتریال رینوتراکئال (ORT)، کوریزا A,B,C، رینوتراکئیت (TRT)، برونشیت واریانت B۷۹۳، رئوویروس کشته، رینوتراکئیت زنده (SHS)، آنسفالومیلیت زنده (AE) و مارک دوگانه زنده از جمله اولویت‌های این ستاد به شمار می‌رود و طرح‌هایی که در این زمینه‌ها هستند، مورد حمایت این فراخوان قرار می‌گیرند.

شاخص‌های اولویت‌بندی طرح‌های پیشنهادی شامل مواردی چون عمق دانشی درحوزه زیست فناوری، برخورداری از TRL و MRL قابل قبول، برخورداری از زیرساخت تولیدی و یا امکان همکاری با شرکتهای تولیدی حاضر در بازار و برخورداری از بازار صادراتی می‌شود.

همه شرکت‌های فناور می‌توانند تا ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۰ نسبت به تکمیل پروپوزال و ارسال آن به ایمیل Bioproducts@biodc.isti.ir اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما