شناسهٔ خبر: 52161301 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کلام شهید؛

دست از یاری امام (ره) برندارید

شهید سید حسین روح الامین در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌نویسد: تنها سفارشم این است که دست از یاری امام(ره) برندارید و در جنگ شرکت کنید به مستضعفین کمک کنید و دست نوازش بر سر آنان بکشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، «شهید» شاهد شهود عرفانی شده و نقش خوبی‌ها را در چهار فصل گیتی نمایان کرده است. او چشم ستارگان آسمان را روشن و ققنوس هشت جنت در هفت آسمان را مجذوب خود کرده است، همان عاشقی که در وادی مقدس عاشقی، پر پرواز گشوده و فرشتگان را نوازشگر روح ناب خود کرده است.

رهبر فرزانه انقلاب، بارها در بیاناتشان به این نکته اشاره داشته‌اند که «وصیت‌نامه شهدا را بخوانید…» این توصیه در کلام گهربار حضرت امام‌خمینی (ره) نیز دیده می‌شود. در این مجال فرصتی دست داده تا مروری داشته باشیم بر گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدا:

قسمتی از وصیت‌نامه شهید سید حسین روح‌الامین

"ای عزیزان از مال دنیا دست بردارید و به خدا فکر کنید، ما از خاک آمده‌ایم و به خاک بازمی‌گردیم، هرچه هست، دست خداست و هرچه صلاح او است همان است، خداوند در این دنیا بسیار آزمایش خواهد کرد. این نعمت‌ها را برای آزمایش ما قرار داده است مواظب باشیم که از این آزمایشات سربلند بیرون بیاییم. ای دوستان به دنبال شناخت اسلام بروید اگر اسلام را شناختید، اگر امام (ره) را شناختید، به آنچه که می‌خواهید می‌رسید، به خدا فکر کنید و به فردای قیامت، به آن آتش جهنم و نعمت‌های خدا در بهشت، دست از مال دنیا و هواهای نفسانی بردارید.

ای مردمی که در صحنه هستید به گلزار شهدا بروید و از این عزیزان درس بیاموزید. و فرزندان خود را چون اینان بزرگ کنید، در نماز جمعه‌ها مرتب شرکت کنید، نه فقط به عنوان یک نفر حاضر در نماز به خطبه‌ها گوش کنید راه و روش اسلام را یاد بگیرید و سعی کنید در سیاست دخالت کنید و ببینید در مملکتتان چه می‌گذرد.

من نمی‌دانم چه بگویم چون می‌دانم دنیا هیچ ارزشی ندارد و تنها سفارشم این است که دست از یاری امام (ره) برندارید و در جنگ شرکت کنید به مستضعفین کمک کنید و دست نوازش بر سر آنان بکشید. "

نظر شما