شناسهٔ خبر: 52158769 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

احمد وحیدی:

بدعهدی غربی ها در برجام نشان داد نگاه به غرب نگاه معیوبی است

موج نیوز

وزیر کشور گفت: بدعهدی غربی ها در برجام نشان داد نگاه به غرب نگاه معیوبی است و غربی ها هیچ وقت قابل اعتماد نبودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی وزیر کشور در همایش ملی ایران و همسایگان گفت: بدعهدی غربی ها در برجام نشان داد نگاه به غرب نگاه معیوبی است و غربی ها هیچ وقت قابل اعتماد نبودند.

او گفت:وقتی از منطقه و همسایه صحبت می شود، به معنای بی توجهی به عرصه بین الملل نیست. سیاست همسایگی مدتی است در غرب مورد توجه است اما باید با نگاه و ایده های منحصر به فرد خود این مفهوم را بازتعریف کنیم. سیاست همسایگی در خاورمیانه دشمنان زیادی دارد.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است که امروز با توجه به دست بالای جمهوری اسلامی در منطقه دادوستدهای کشور در دولت جدید افزایش یافته است و حجم مبادلات کشورمان با کشورهای همسایه حدود ۳ برابر شده است و با این تحرکات در آینده شاهد رونق در اقتصاد خواهیم بود.

وزیر کشور گفت: برچینی نظام دوقطبی فرصت تعاملات درون منطقه ای را بیشتر کرد. شکل گیری تعاملات بیشتر با غربی ها میان برخی دولتمردان ما، فرصت مناسبی به سیاست همسایگی نداد. تا زمان حضور آمریکا در منطقه، سیاست همسایگی بر پایه امنیت و صلح به درستی شکل نمی گیرد.

به گفته وزیر کشور وجود قدرت ها خارجی مؤثر مخرب مانند برخی غربی ها، آمریکایی ها و صهیونیست ها سیاست همسایگی را با مشکل مواجه می کند.سیاست منطقه ای در اسناد بالادستی جمهوری اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است.

برچسب‌ها:

نظر شما