شناسهٔ خبر: 52155601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آخرین تحولات خاورمیانه

حمله موشکی مجدد یمنی‌ها به ابوظبی امارات+فیلم/ اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان/ پیشنهادهای کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشور‌های عربی/ کشته شدن ۱۲۳ تن در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه

حمله موشکی مجدد یمنی‌ها به ابوظبی امارات، اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان، پیشنهادهای کویت برای اعتمادسازی میان لبنان و کشور‌های عربی، کشته شدن ۱۲۳ تن در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه و سفر نخست وزیر تایلند به عربستان پس از سی سال قطع روابط، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

صاحب‌خبر -

حمله موشکی مجدد یمنی ها به ابوظبی امارات+فیلم/  اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان/ پیشنهادات کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشورهای عربی/ کشته شدن 123 نفر در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله موشکی مجدد یمنی‌ها به ابوظبی امارات، اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان، پیشنهادهای کویت برای اعتمادسازی میان لبنان و کشور‌های عربی، کشته شدن ۱۲۳ تن در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه و سفر نخست وزیر تایلند به عربستان پس از سی سال قطع روابط، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی مجدد یمنی ها به ابوظبی امارات

برخی منابع خبری بامداد دوشنبه از شنیده شدن صدای انفجار و فعال شدن سامانه دفاع هوایی در ابوظبی پایتخت امارات خبر داده و اعلام کردند که این حمله حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات صورت گرفته است.

حالا آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری دولتی امارات گزارش داده که، امارات متحده عربی بامداد دوشنبه دو موشک بالستیک که ابوظبی را هدف قرار داده بود، رهگیری کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داده که این جدیدترین حمله برای هدف قرار دادن پایتخت امارات محسوب می‌شود.
خبرگزاری WAM در توییتر نوشت: قطعات موشک به شکلی بی‌خطر بر فراز ابوظبی پایتخت سقوط کرده است.
این خبرگزاری به نقل از وزارت دفاع امارات متحده عربی خاطرنشان کرد، امارات آماده مقابله با هر گونه تهدید است و تمام اقدامات لازم را برای محافظت از کشور در برابر همه حملات انجام می‌دهد.

<div id="video-display-embed-code_1480717" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1100826/1480717?width=400&height=300"></script></div>


ویدئوهای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که آسمان پایتخت، پیش از طلوع روز دوشنبه روشن می‌شود و نقاط نورانی شبیه موشک‌های رهگیر در آسمان هستند.
شلیک موشک باعث شد تا حدود یک ساعت پس از حمله، عبور و مرور به فرودگاه بین‌المللی ابوظبی مختل شود.

هنوز مبدا حمله موشکی بامداد امروز به امارات مشخص نیست و اخباری در این زمینه منتشر نشده است.

حمله موشکی بامداد امروز (دوشنبه) به ابوظبی، حدود یک هفته بعد از حمله پهپادی و موشکی انصارالله یمن به امارات صورت گرفته است.

قبل از حمله هفته گذشته نیروهای یمنی به ابوظبی، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله به امارات عربی متحده هشدار داده و خاطرنشان کرده بود که « چند سال پیش امارات به دنبال آن بود تا از تجاوز به یمن دست بکشد. ما فرصتی به امارات دادیم و حمله به عمق خاک این کشور را متوقف کردیم؛ اما متأسفانه الان امارات مجددا در حال تنش‌زایی است.»

اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان

همزمان با ادامه بمباران صنعا از سوی جنگنده های ائتلاف سعودی، منابع نزدیک به ائتلاف از حمله موشکی نیروهای انصارالله به یک منطقه صنعتی در جازان خبر داده اند.

خبرگزاری عربستان سعودی شامگاه یکشنبه به وقت محلی گزارش داد که یک موشک بالستیک در منطقه صنعتی در استان جازان فرود آمده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای انصارالله یمن با دو پهپاد و موشک های بالستیک به مواضعی در خاک عربستان سعودی حمله کرده اند که به ادعای منابع سعودی پدافند دفاع هوایی این کشور موفق شده است دو پهپاد را رهگیری و منهدم کند.

پیشنهادهای کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشورهای عربی

«احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت که شنبه (دیروز) وارد لبنان شده امروز با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، وی پس از دیدار با عون در کاخ «بعبدا» گفت، درباره دلیل اصلی سفرش به لبنان با عون صحبت کرده است.

وزیر خارجه کویت تصریح کرد: حامل یک پیام کویتی، خلیجی (کشورهای حاشیه خلیج فارس)، عربی و بین‌المللی به عنوان اقدامات و ایده‌های پیشنهادی برای اعتمادسازی مجدد با لبنان هستم؛ آنها (لبنانی‌ها) اکنون در صدد بررسی آن هستند و انشاءالله به زودی پاسخ ما را می‌دهند.

حمله موشکی مجدد یمنی ها به ابوظبی امارات+فیلم/  اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان/ پیشنهادات کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشورهای عربی/ کشته شدن 123 نفر در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه

احمد ناصر المحمد الصباح همچنین گفت: قصد دخالت در امور داخلی لبنان را نداریم.

وب‌سایت النشره در گزارش دیگری به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، پیشنهادی که وزیر خارجه کویت تحویل داده مشتکل از ۱۵ بند است؛ بیشتر آنها مربوط به اصلاحات مورد انتظار است اما دو بند آن ویژه «سلاح حزب‌الله و مداخلات منطقه‌ای آن» می‌باشند.

ریاست‌جمهوری لبنان هم پس از این دیدار اعلام کرد، پیشنهاد کویت برای اعتمادسازی دوباره مورد مشورت قرار خواهد گرفت تا موضعی مناسب درباره آن اتخاذ شود.

این نخستین سفر وزیر یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس به لبنان از زمان بروز تنش در روابط دو طرف بر سر اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی سابق لبنان است که تجاوز ائتلاف سعودی به یمن را بیهوده توصیف کرده بود.

وی دیروز نیز با «عبدالله بو حبیب» همتای لبنانی خود و نیز «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد.

وزیر خارجه کویت دیروز گفت: من سه پیام آورده‌ام که اولی همدردی با مردم لبنان است و دوم اینکه نمی‌خواهیم لبنان سکویی برای هجمه به کشورهای عربی و خلیج‌ (فارس) باشد و در امور هیچ کشور عربی دخالت کند و سوم آنکه لبنان باید به تعهدات خود برای ایجاد اصلاحات مورد نیاز پایبند باشد.

کشته شدن ۱۲۳ تن در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه

المرصد السوری (دیدبان حقوق بشر در سوریه) وابسته به معارضان اعلام کرد که در درگیری بین اعضای داعش و قسد که پس از حمله به زندانی در شهر الحسکه واقع در شمال شرقی سوریه آغاز شده است، تاکنون بیش از ۱۲۰ تن کشته شده‌اند.

بنا بر گزارش المرصد السوری، طبق آخرین آمارها ۷۷ تن از اعضای داعش و ۳۹ تن از اعضای قسد و هفت غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که البته تعداد واقعی کشته‌ها بسیار بیشتر است اما تا به این لحظه تعداد واقعی آن‌ها مشخص نیست و ده‌ها تن مفقود شده‌اند و گذشته از آن شمار زیادی نیز زخمی هست که حال تعدادی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

به نوشته روزنامه القدس العربی، این درگیری‌ها پس از حمله عناصر داعش به زندان غویران که بزرگ‌ترین و خشونت‌بارترین حمله داعش از مارس ۲۰۱۹ بوده است، آغاز شد.

حمله موشکی مجدد یمنی ها به ابوظبی امارات+فیلم/  اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان/ پیشنهادات کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشورهای عربی/ کشته شدن 123 نفر در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه

جمعه شب عناصر داعش به این زندان در شهر الحسکه که هزاران داعشی در آن زندانی بودند، حمله کرده و نیروهای قسد برای چهارمین روز متوالی در تلاش برای مقابله با این عناصر هستند.

بر اساس این گزارش، صدها زندانی داعشی بازداشت اما ده‌ها تن نیز فرار کرده‌اند که هنوز تعداد دقیق آن‌ها مشخص نیست.

داعش نیز در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که یک انبار اسلحه در این زندان را به تصرف خود درآورده و از زمان آغاز عملیات صدها تن را فراری داده است.

سفر نخست وزیر تایلند به عربستان پس از سی سال قطع روابط

وزارت خارجه عربستان از سفر هفته جاری نخست وزیر تایلند به این کشور پس از سی سال قطعی روابط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت خارجه عربستان امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ژنرال پرایوت چان اوچا، نخست وزیر و وریر دفاع تایلند سه‌شنبه ۲۵ ژانویه جاری به دعوت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به این کشور سفر خواهد کرد و این سفر دو روزه خواهد بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از رایزنی‌هایی که به نزدیک‌سازی رویکردها در مورد مسائل مختلف منجر شدند، نخست وزیر تایلند به عربستان سفر خواهد کرد تا رایزنی‌ها، هماهنگی‌ها و تبادل نظر میان دو طرف درباره این مسائل ادامه یابند.

حمله موشکی مجدد یمنی ها به ابوظبی امارات+فیلم/  اصابت موشک به منطقه صنعتی جیزان عربستان/ پیشنهادات کویت برای اعتماد سازی میان لبنان و کشورهای عربی/ کشته شدن 123 نفر در درگیری بین داعش و قسد در الحسکه سوریه

شبکه ماهواره‌ای العربیه عربستان اعلام کرد، سفر نخست وزیر تایلند به عربستان پس از قطع روابط دو کشور حدود سه دهه گذشته انجام شد.

نظر شما