شناسهٔ خبر: 52154520 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مصر: منتظریم که سوریه اقداماتی را برای تسهیل بازگشت به اتحادیه عرب انجام دهد

وزیر خارجه مصر با تأکید بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت:‌ قاهره مشتاقانه منتظر است که سوریه اقدامات مناسبی را انجام دهد که بازگشت آن به اتحادیه عرب را تسهیل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بدر بن حمد البوسعیدی همتای عمانی خود که در مقر وزارت امور خارجه عمان برگزار شد، گفت: ما مشتاقانه منتظریم شرایطی فراهم شود تا سوریه به قلمروی عربی بازگردد و حامی برای امنیت ملی جهان عرب باشد».

شکری افزود: «ما به برقراری ارتباط با برادران عرب برای دستیابی به این هدف ادامه خواهیم داد و منتظریم که دولت سوریه اقداماتی را انجام دهد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را تسهیل کند».

وی همچنین با اشاره به روابط تاریخی مصر و عمان بر ضرورت تعمیق روابط دوجانبه تاکید کرد.

از سوی دیگر، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان گفت: گفت‌وگوها و رایزنی‌های دو کشور سرشار از موضوعات مشترک است و روی تبادل نظر در مورد چگونگی حداکثر بهره برداری از روابط سیاسی تثبیت شده تاریخی بین دو کشور متمرکز است.

وزیر عمانی خاطرنشان کرد: در چارچوب کار کمیته مشترک عمان و مصر، چندین یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و فرهنگی بین دو کشور امضا شد.

نظر شما