شناسهٔ خبر: 52153827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

گفت و شنود/ دیگ زایید!

گفت: سناتور «کریس مورفی» نوشته خروج ترامپ از برجام احمقانه‌ترین و خطرناک‌ترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا در ۵۰ سال اخیر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: سناتور «کریس مورفی» نوشته خروج ترامپ از برجام احمقانه‌ترین و خطرناک‌ترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا در ۵۰ سال اخیر بوده است.

گفتم: حالا چرا می‌گوید! به گفته موگرینی نماینده اتحادیه اروپا، اقدام ترامپ بعد از آن بود که آقای روحانی تضمین داد اگر آمریکا از برجام خارج شود، ایران خارج نخواهد شد!

گفت: یعنی ترامپ انتظار داشت بعد از خروج آمریکا، دولت آقای روحانی امتیازات بیشتری بدهد تا ترامپ به برجام برگردد!؟

گفتم: مگر یادت نیست که ترامپ با اطمینان می‌گفت ایران برای بازگشت آمریکا به برجام حاضر می‌شود درباره صنایع موشکی و حضورش در منطقه هم مذاکره کند ولی تغییر دولت از غربگرایان به انقلابیون همه رشته‌های آمریکا را پنبه کرد و حالا این آمریکاست که التماس می‌کند به برجام برگردد و ایران برایش شرط و شروط گذاشته است.

گفت: آمریکا بهانه می‌آورد که اوباما برجام را پذیرفته ولی ترامپ آن را قبول ندارد! حالا ایران هم می‌گوید دولت غربگرا آن‌همه امتیاز داده ولی ما آن اقدام فاجعه‌بار را قبول نداریم و امتیازی نمی‌دهیم. این به آن دَر!

گفتم: یارو دیگ همسایه را قرض گرفته بود و بعد دیگ را با یک قابلمه کوچک پس داد و گفت؛ دیگ شما حامله بود و زایید! دفعه دیگر دیگ را قرض گرفت ولی پس نداد، همسایه دیگش را مطالبه کرد و یارو گفت؛ متاسفانه دیگ شما مُرد! همسایه گفت؛ مرد حسابی مگر دیگ هم می‌میرد!؟ و یارو گفت؛ خُب دیگی که می‌زاید یک روز هم می‌میرد!

نظر شما