شناسهٔ خبر: 52153822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) :

سبک زندگی فاطمی، نسخه علاج گرفتاری های مادی و معنوی است

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: الگوگیری از سبک زندگی فاطمی حقیقتاً نسخه علاج گرفتاری های مادی و معنوی ماست.

صاحب‌خبر -

مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: هر چند این روز عزیز به عنوان روز زن و مادر، موسم شادی پیروان اهل بیت (ع) و محبان حضرت زهرا (س) است، اما با این حال بهترین و مغتنم ترین فرصت به منظور شناخت هرچه بیشتر و عمیق‌تر این بانوی بی همتای جهان بشریت در راستای الگوگیری از گفتار و سیره عملی ایشان است.

وی افزود: اگر در زندگی خود سعادت و موفقیت حقیقی را طلب می‌کنیم، راهش بی شک تمسک به آموزه‌های سبک زندگی اهل بیت (ع) به ویژه صدیقه کبری (س) است و این که به راستی در مسیر بندگی خدای متعال، کوشا باشیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین خلأهای زندگی بشر، کمبود یا نبود احساس آرامش و آسایش واقعی است و حال آن که اساسی‌ترین دلیل بروز این مساله به خاطر دوری از معنویت است.

اسلامی با بیان این که در مسیر دست یابی به نور حقیقت و معنویت، نباید فریب فرقه‌ها و نحله های مدعی و دروغین را خورد، گفت: مسیر اصلی و سالم برای تحقق این هدف، چنگ زدن به دامان اهل بیت (ع) به خصوص زهرای مرضیه (س) است که به تعبیر امام معصوم (ع)، ایشان حجتی برای اهل بیت (ع) می‌باشند.

وی با اشاره به این که امروزه بانوان جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند فراگیری آموزه‌ها و شاخصه‌های سبک زندگی فاطمی هستند، ابراز داشت: بی شک با تأسی به سیره نورانی حضرات معصومین (ع) به خصوص حضرت زهرا (س) می‌توانیم بر بسیاری از مشکلات مادی و معنوی غلبه کنیم و در مسیر سعادتمندی دنیا و آخرت گام برداریم.

نظر شما