شناسهٔ خبر: 52153797 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

پیش بینی ریزش قیمت بیت کوین /پشت پرده ریزش قیمت رمز ارزها

افت شدید قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین مطمئناً برای سرمایه گذارانی که درازمدت در این بازار بوده‌اند تعجب آور نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، قیمت بیت‌کوین و اتریوم، دو دارایی دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، از اواسط نوامبر هر کدام بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است (بیت‌کوین در نوامبر به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی حدود ۶۹۰۰۰ دلار رسید و در ژانویه به حدود ۳۶۹۰۰ دلار رسید).

 ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda به مجله فرچون گفت: در روزهای اخیر، قیمت بیت کوین در حدود ۴۰,۰۰۰ دلار در نوسان بوده است، اما در روز جمعه به زیر ۳۷,۰۰۰ دلار سقوط کرد، سطحی که زیر آن - تا سطح ۳۰,۰۰۰ دلار - پشتیبانی زیادی وجود ندارد.

افت شدید قیمت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین مطمئناً برای سرمایه گذارانی که درازمدت در این بازار بوده‌اند تعجب آور نیست، اما جف دورمن، مدیر ارشد سرمایه گذاری در شرکت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال Arca، خاطرنشان می کند که نشانه هایی از کاهش اعتماد به دارایی های دیجیتال در بازار به وجود آمده است. دورمن می گوید: «اخیرا جریان های خروجی دارایی از این بازار وجود داشته است».

از زمانی که بیت کوین در ماه نوامبر به بالاترین حد خود رسید بازارهای پرریسک تر و گسترده تر مانند بازار سهام شاهد خروج سرمایه بوده اند به عنوان مثال سهام Nasdaq  در محدوده اصلاحی قرار گرفت و افت ده درصدی را تجربه کرد. همبستگی بین بیت کوین و دارایی هایی مانند سهام فناوری اتفاق تازه ای نیست، اگرچه در هفته های اخیر این همبستگی قوی تر شده است؛ طبق داده های بلومبرگ، همبستگی ۱۰۰ روزه بین Nasdaq Composite و بیت کوین به ۰.۴۷ رسیده است.

کارشناسان استدلال می‌کنند دلیل بزرگی که ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین را در کنار سهام فناوری نزولی کرده است چرخش تندروانه‌تر فدرال رزرو در نشست نوامبر خود بوده است که نشان دهنده یک تغییر مسیر است.

یک کارشناس به مجله فرچون گفت: اقدام فدرال رزرو باعث افزایش سرسام آور بازدهی خزانه داری شده است و بازدهی ۱۰ ساله این هفته به ۱.۹ درصد رسیده است. هرچند از آن زمان به زیر ۱.۸ درصد کاهش یافته است. این برای دارایی‌های پرخطر خوب نیست؛ بیت‌کوین، در بیشتر موارد، پرخطرترین دارایی است.

سقوط اخیر همچنین شکاف هایی را در این استدلال ایجاد کرد که بیت کوین به عنوان محافظ در برابر تورم عمل می کند.

در همین حال، تنوع بخشی نیز ممکن است عاملی در رکود بیت کوین باشد. مویا با اشاره به سولانا، پولکادوت، کاردانو و آوالانچ خاطرنشان می‌کند که معامله‌گران به سراغ رمزارزهای جایگزین دیگری می‌روند.

مویا همچنین معتقد است که بحران جهانی انرژی و تهدید روسیه برای ممنوعیت استفاده و استخراج بیت کوین در روز پنجشنبه ممکن است "تلاش بیت کوین برای ثبات را پیچیده کند."

پیش بینی کارشناسان از روند نرخ رمزارزها /بیت کوین تا کجا می‌ریزد؟

بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز ۱۴۰۰.۱۱.۰۲/ عقب‌نشینی قیمت سکه و طلا در بازار تهران

پیش‌بینی قیمت دلار پس از توافق وین/ سقوط نرخ دلار نزدیک است؟

چگونه قبض برق‌مان را از روی کنتور ببینیم؟

کریپتو به کجا می رود؟

مویا از Oanda معتقد است که بیت کوین احتمالاً در چند ماه آینده بی‌ثبات باقی می‌ماند و این نشان می‌دهد که از نقطه نظر فنی، ممکن است در سه ماهه اول سال جاری بین ۳۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار معامله شود. پس از آن، او انتظار دارد که کریپتو پس از دومین افزایش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال رزرو، جایگاه پایدارتری پیدا کند و سال ۲۰۲۲ را در وضعیت بهتری به پایان برساند.

در همین حال، مویا معتقد است که اتریوم باید در سال جاری به بالاتر از ۴۰۰۰ دلار معامله شود (در حال حاضر حدود ۲۶۰۰ دلار معامله می شود)، اما اشاره می کند که اتریوم در حال از دست دادن سهم بازار در NFT ها است.

نظر شما