شناسهٔ خبر: 52153678 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

وان پلاس ۱۰ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس

مقایسه مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های OnePlus 10 Pro و iPhone 13 Pro Max

صاحب‌خبر -

فرارو- بی شک گوشی‌های OnePlus 10 Pro و iPhone 13 Pro Max از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار تلفن‌های همراه هستند. در اینجا به بررسی کامل مشخصات و مقایسه این دو گوشی پرچمدار می‌پردازیم.


به گزارش فرارو، تا امروز گوشی OnePlus 10 Pro قدرتمندترین پرچمدار عرضه شده در سال ۲۰۲۲ است. این پرچمدار با داشتن مشخصات شگفت‌انگیز، بهترین امکاناتی را که می‌توانید از یک گوشی ۲۰۲۲ انتظار داشته باشید را ارائه می‌دهد. اما آیا این برای تبدیل شدن این دستگاه به یک جایگزین خوب برای بهترین آیفون حال حاضر کافی خواهد بود؟ این یک سوال بسیار چالش برانگیز است، به خصوص اگر در نظر بگیریم که آیفون‌ها دارای سیستم عامل متفاوتی هستند. دانستن تفاوت‌های بین OnePlus 10 Pro و iPhone 13 Pro Max تنها راه برای شناخت معتبرترین گوشی است. در این گزارش خبری به بررسی و مقایسه مشخصات این دو پرچمدار می‌پردازیم. در ابتدا مشخصات آن‌ها در جدول زیر خلاصه شده اند.

وان پلاس ۱۰ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس

طراحی

صفحه نمایش خمیده وان پلاس ۱۰ پرو طرفداران بسیاری دارد، اما طراحی نمادین آیفون ۱۳ پرو مکس اپل و کیفیت ساخت شگفت انگیز آن، از نظر زیبایی شناسی آن را جذاب‌تر می‌کند. آیفون بدنه‌ای نازک‌تر با ضخامت تنها ۷.۷ میلی‌متر و بریدگی قطره‌ای ۲۰ درصدی کوچک‌تر نسبت به نسل‌های قبلی دارد. این گوشی همچنین دارای حاشیه‌های مسطح مرسوم است که الهام‌بخش چندین برند دیگر است. علاوه بر این، آیفون ۱۳ پرو مکس دارای پنل پشتی شیشه‌ای است که توسط یک لایه سرامیکی محافظت شده است. این گوشی همچنین دارای یک قاب عالی از فولاد ضد زنگ است. آیفون ۱۳ پرو مکس ضد آب نیز هست. این گوشی دارای گواهی IP68 نیز هست و می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد. این در حالی است که وان پلاس ۱۰ پرو فاقد گواهی IP است.

صفحه نمایش

روی کاغذ، به نظر می‌رسد صفحه نمایش گوشی OnePlus 10 Pro مشخصات بهتری دارد. پنل این دستگاه قادر است تا یک میلیارد رنگ را با عمق رنگ ۱۰ بیتی نشان دهد. این نمایشگر دارای وضوح ۳۲۱۶ در ۱۴۴۰ پیکسل Quad HD +، گواهی HDR10+، LTPO 2.0 است و نرخ تازه سازی تطبیقی از ۱ تا ۱۲۰ هرتز را امکان پذیر می‌کند. به جز این ها، این دستگاه دارای یک حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر است. با این حال، کیفیت تصویر آیفون ۱۳ پرو مکس و بازتولید رنگ آن به قدری چشمگیر است که با وجود این که مشخصات آن روی کاغذ ضعیفتر به نظر می‌رسد، دست کمی از گوشی OnePlus 10 Pro ندارد. آیفون ۱۳ پرو مکس فاقد حسگر اثرانگشت درون صفحه‌نمایش است، اما در مقابل به روش احراز هویت ایمن‌تری مجهز شده است. این گوشی از قابلیت تشخیص چهره سه بعدی با استفاده از Face ID استفاده می‌کند.

سخت افزار و نرم افزار

هر دوی این دستگاه‌ها عملکرد شگفت انگیزی را به شما ارائه می‌دهند. این گوشی‌ها حداکثر امکاناتی که می‌توان از هر سیستم عامل دریافت کرد را به شما ارائه می‌دهند. با این حال، کاربران ممکن است متوجه شوند که iPhone 13 Pro Max کمی سریعتر و پایدارتر است. در حقیقت آیفون ۱۳ پرو مکس با داشتن سیستم عامل iOS و با کمک تثبیت شگفت انگیز آن در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرد. آیفون ۱۳ پرو مکس تنها ۶ گیگابایت رم دارد، اما عملکرد چند وظیفه‌ای آن به لطف سیستم عامل iOS قابل مقایسه با وان پلاس ۱۰ پرو است. با این حال باید گفت که عملکرد در هر دو دستگاه بسیار بالا است و این تفاوت‌های کوچک را فقط در زمان استفاده از سنگین‌ترین برنامه‌ها متوجه خواهید شد؛ پس بهتر است ملاک انتخاب شما سایر مشخصات این دستگاه‌ها باشد.

دوربین

در زمان عکاسی و فیلمبرداری معمولی، آیفون ۱۳ پرو مکس کیفیت تصویر بهتری را به شما ارائه دهد. این گوشی دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابر و دوربین فوق عریض با همان وضوح ۱۲ مگاپیکسلی است. از سوی دیگر، گوشی OnePlus 10 Pro قدرت زوم بالاتری را ارائه می‌دهد که این قابلیت به لطف وجود سنسور تله فوتو ۸ مگاپیکسلی این دستگاه است. با وان پلاس ۱۰ پرو می‌توان عکس‌های اولتراواید بهتری نیز گرفت چرا که این دستگاه به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دیده گسترده ۱۵۰ درجه‌ای مجهز است.

وان پلاس ۱۰ پرو یا آیفون ۱۳ پرو مکس

باتری

آیفون ۱۳ پرو مکس با وجود داشتن باتری کوچکتر در بیشتر مواقع می‌تواند عمر باتری بیشتری را فراهم کند. این قابلیت به لطف بهینه سازی ارائه شده توسط سیستم عامل iOS امکان پذیر شده است. در نقطه مقابل گوشی OnePlus 10 Pro از فناوری‌های شارژ سریع‌تر پشتیبانی می‌کند. این گوشی شارژ سیمی ۸۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی را پشتیبانی می‌کند.

قیمت

در پایان به بررسی قیمت گوشی‌ها می‌پردازیم، مسأله‌ای برای بسیاری از کاربران از اولویت بالایی برخوردار است. گوشی OnePlus 10 Pro دارای برچسب قیمت اولیه حدود ۶۵۰ یورو معادل ۷۳۸ دلار در بازار چین است. این در حالی است که این دستگاه هنوز در خارج از چین عرضه نشده است و هنوز نمی‌دانیم قیمت آن در بازار جهانی چقدر خواهد بود. از طرفی برای خرید آیفون ۱۳ پرو مکس در چین به ۱۲۵۰ یورو معادل ۱۴۱۸ دلار نیاز داریم.

جمع‌بندی

درباره مزیت‌های وان پلاس ۱۰ پرو می‌توان گفت که این دستگاه دارای زوم اپتیکال ۳.۳ برابر، شارژ سیمی سریعتر، شارژ بی سیم سریعتر و قیمت پایین‌تر است. از طرفی گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس دارای سیستم عامل بهینه شده iOS، دوربین‌های عالی، قابلیت ضد آب با رتبه بندی IP68، طراحی باریک‌تر و قابلیت شناسایی سه بعدی چهره است. تنها نقطه ضعف این دستگاه، قیمت بالای آن است.
در مجموع می‌توان گفت که آیفون ۱۳ پرو مکس قطعاً برنده این مقایسه است، اما در صورت خرید پرچمدار OnePlus نیز کاربر به قابلیت‌هایی تقریبا مشابه آیفون ۱۳ پرو مکس دست می‌یابد، در حالی که تنها حدود نصف هزینه آن را پرداخت کرده است.

منبع: gizmochina

برچسب‌ها:

نظر شما