شناسهٔ خبر: 52153608 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سامانه پرداخت الکترونیک صدقه در قزوین رونمایی شد

محمدرضا جباری

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: با رونمایی از درگاه الکترونیک پرداخت صدقه ضمن حذف صندوق صدقات و کاهش مراجعه حضوری در دوران کرونا از سرقت نیز جلوگیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش وکیل مهربانی و مراسم تجلیل از وکلای نیکوکار یکشنبه شب با همکاری کمیته امداد و کانون وکلای دادگستری استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.‌

در این مراسم که صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حق گویان مدیرکل امداد استان،سید محمد حسینی رئیس کانون وکلا و جمعی از خانواده های وکلا حضور داشتند از 60 نفر از وکلای نیکوکار تجلیل شد.

مهر علی حق گویان گفت: میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) فرصتی است تا فرهنگ انفاق و کار خیر را در جامعه ترویج کنیم.

image_2022_1_24-0_11_51_543_Ieg

وی اضافه کرد: کمیته امداد ۱۷ خدمت اصلی با ۱۲۰ خدمت زیر مجموعه دارد و برای تامین معیشت، خدمات اجتماعی، تامین مسکن، کمک به ازدواج مددجویان جوان و اعطای وام ضروری، تامین مواد غذایی، رفع سوء تغذیه نوزادان و درمان نیازمندان اقدامات موثری انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این نهاد با داشتن ۱۷ اداره در استان با ۳۲ هزارخانوار، جمعیتی بالغ بر ۶۲ هزارنفر را تحت پوشش دارد و سالانه به بیش از 50 هزار نفر دیگر نیز به صورت موردی خدمات رسانی می کند و جامعه تحت پوشش کمک های موردی و مستمر به 112 هزار نفر می رسد.

وی اضافه کرد: ۵۳ درصد افراد تحت پوشش استان بدون سرپرست، ۲۹ درصد خانواده های سالمند، ۱۱ درصد متارکه کرده و یک درصد زندانی،  ۴ درصد بیمار و ۲ درصد سایر موارد هستند.

حق گویان اظهارداشت: در استان ۸۵۰۰ دانش آموز تحت پوشش داریم که ۱۱۲ نفر آنها دارای رتبه برتر دانشگاهی هستند.

وی بیان کرد: ۹ هزار یتیم در استان داریم و ۳۰ هزار حامی به آنها کمک می کنند و کمترین کمک مردم هم برای ما برکت دارد.

این مسئول اضافه کرد: در سه حوزه اصلی برنامه راهبردی داریم که حوزه فرهنگی برای قطع زنجیره فقر هدف گذاری شده و حوزه مسکن و تامین سرپناه را جدی گرفته ایم تا امنیت و رفاه اجتماعی تضمین شود و پس از آن به اشتغال خانواده ها اهمیت جدی داده ایم.

image_2022_1_24-0_11_29_351_faw

حق گویان اظهارداشت: ۳۸۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مستاجر و یا بد مسکن هستند که باید برای آنها سرپناه تامین کنیم. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: حوزه اشتغال و خودکفایی خانواده ها در اولویت برنامه ها قرار دارد و بیش از 240 میلیارد تومان اعتبارات این نهاد را که یک سوم اعتبارات محسوب می شود برای ایجاد اشتغال اختصاص داده ایم.

وی گفت: از همه شهروندان درخواست می کنیم حتی با یک هزار تومان سهامدار بورس نیکوکاری شوند و بدانند هر ریال آنها برای ما برکت دارد.

در ادامه از درگاه پرداخت الکترونیک صدقه کمیته امداد استان قزوین رونمایی شد.

image_2022_1_24-0_10_13_374_TA8

با راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک صدقه با استفاده از سیستم«کیو آر» ضمن تسریع در کمک رسانی، صرفه جویی در هزینه ها،پیشگیری از سرقت و استهلاک پول ملی، حذف مراجعه حضوری به کمیته امداد در دوران کرونا و بی نیازی به صندوق صدقات زمینه ساماندهی کارها نیز مهیا می شود.

مهدیه بیگلری از فرزندان معنوی کمیته امداد هم یک دکلمه اجرا کرد.

image_2022_1_24-0_10_31_554_HHI

در پایان از 60 وکیل حامی و خیر تجلیل شد.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

  • 2 هزار خانوار مددجو سال گذشته در استان قزوین خودکفا شدند/ ایجاد 6300 فرصت شغلی
  • جشن عاطفه ها با برپایی 2100 پایگاه ثابت و سیار در استان قزوین برگزار می شود

نظر شما