شناسهٔ خبر: 52153425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سناتور جمهوری خواه خواستار شد:

آمریکا ارتش اوکراین را به سلاح‌های کشنده مجهز کند

سناتور آمریکایی سیاست بایدن در قبال روسیه را با مماشات غرب از آلمان نازی مقایسه کرد و خواستار آن شد که آمریکا ارتش اوکراین را به سلاح‌های کشنده مجهز کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جونی ارنست»، سناتور جمهوری خواه از کاخ سفید خواسته است که به جای منتظر ماندن برای تهاجم روسیه به اوکراین، فوراً تحریم‌ها را علیه روسیه آغاز کند.

ارنست در گفتگو با سی ان ان از رویکرد بایدن در برخورد با روسیه انتقاد کرد و گفت که ایالات متحده «باید اکنون وارد عمل شود.»

این نماینده جممهوری خواه حتی تا آنجا پیش رفت که سیاست بایدن را «دکترین مماشات» نامید، اصطلاحی که از نظر تاریخی برای توصیف رویکرد کشورهای اروپای غربی در رسیدگی به جاه طلبی‌های ارضی آلمان نازی استفاده می‌شد. این نماینده کنگره گفت که سیاست فعلی کاخ سفید مانع از حمله روسیه به کشور همسایه نخواهد شد.

سناتور جمهوری خواه پیشنهاد کرد که قطع سیستم بانکی سوئیفت برای روسیه که بنا بر گزارش‌ها در کاخ سفید به عنوان پاسخ احتمالی به تهاجم مطرح شده بود، یکی از گزینه‌های بازدارندگی مسکو از اقدامات تهاجمی است. او همچنین پیشنهاد کرد که آمریکا ارتش اوکراین را نه تنها به سلاح‌های دفاعی، بلکه با سلاح‌های کشنده نیز مسلح کند.

این قانونگذار همچنین تاکید کرد که واشنگتن باید امنیت آمریکایی‌هایی که در منطقه دونباس هستند را تضمین کند و در صورت لزوم آنها را تخلیه کند.

نظر شما