شناسهٔ خبر: 52153250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ائتلاف سعودی: یک موشک بالستیک به جازان اصابت کرد/ 2 پهپاد حوثی‌ها را منهدم کردیم

صاحب‌خبر -

شفقنا- ائتلاف متجاوز تحت رهبری عربستان ادعا می کند که یکی از مناطق صنعتی واقع در جنوب غرب این کشور هدف حمله موشکی قرار گرفته در حالی که دو پهپاد نیروهای یمنی را نیز رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی شامگاه امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای، مدعی شد که منطقه صنعتی واقع در شهرستان «احد المسارحه» در جنوب استان مرزی جازان در جنوب غرب این کشور، هدف «حمله وحشیانه» قرار گرفته جایی که یک موشک بالستیک به آن اصابت کرده است.

ائتلاف متجاوز عربی ضمن ادعای این که جنبش حوثی «انصارالله» یمن با موشک بالستیک به احد المسارحه حمله کرده و این سومین تلاش برای هدف قرار دادن غیر نظامیان از ملیت های مختلف در این منطقه صنعتی به شمار می آید، تاکید کرد که بر اساس گزارش اولیه، یک فرد مقیم در نتیجه حمله مذکور دچار جراحت جزئی شده در حالی که کار برای ارزیابی خسارت های ناشی از آن نیز در جریان است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ائتلاف تحت رهبری این کشور در پایان بیانیه خود همچنین ادعا کرده که پاسخ فوری به تهدید ایجاب می کند که با این «حمله شنیع و وحشیانه» قاطعانه برخورد شود.

ائتلاف متجاوز عربی پس از آن نیز مدعی رهگیری و انهدام دو هواپیمای بدون سرنشین به دنبال پرواز آنها از استان مرزی الجوف در شمال یمن و افزایش حملات انصارالله با استفاده از موشک های بالستیک و پهپادها برای هدف قرار دادن غیر نظامیان شد.

روزنامه سعودی «عکاظ» نیز در این باره به نقل از از سرهنگ «محمد بن یحیی الغامدی»، سخنگوی اداره دفاع غیرنظامی استان جازان مدعی شد که اقدام «شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران» در شلیک یک پرتابه از داخل خاک یمن به سمت منطقه صنعتی شهرستان احد المسارحه، خسارت مادی در سه کارگاه صنعتی و آتش سوزی سه خودروی غیر نظامی را در پی داشته است.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی و عکاظ ببینید

نظر شما