شناسهٔ خبر: 52153173 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده مجلس:

ارتباط با روسیه و چین دستاویزی برای به حاشیه کشاندن افکار عمومی نباشد

مطهری گفت: دیپلماسی یک موضوع ملی و فراجناحی است، اما برخی طیف‌ها و جریانات خاص ارتباط با روسیه و چین را دستاویزی برای به حاشیه کشاندن افکار عمومی کرده اند.

صاحب‌خبر -

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان - نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی می گوید: متاسفانه برخی طیف‌ها و جریانات خاص ارتباط با روسیه و چین را دستاویزی برای به حاشیه کشاندن افکار عمومی کرده اند در حالیکه متن قضیه حرکت در مسیر حفظ منافع ملی کشور بر اساس منطق حاکم بر جهان چند قطبی امروز است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اغلب کارشناسان بی طرف، به خروج جهان از نظام تک قطبی اذعان دارند، ضمن اینکه روسیه و چین به عنوان اعضای دائم شورای امنیت روی مذاکرات لغو تحریم‌ها نیز بسیار موثرند و همواره برای حفظ موضع حمایتی از کشورمان هم کوشیده اند.

عده‌ای در داخل همواره شعار داده اند که باید حفظ منافع ملی اولویت سیاست خارجی کشور باشد، ولی اکنون که در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته ایم و علاوه بر ادامه مذاکرات لغو تحریم‌ها و بر اساس منافع ملی در حال افزایش مناسبات با کشور‌های مهم و تاثیرگذاری، چون چین و روسیه هم هستیم، با فرافکنی تلاش می‌کنند ذهن مردم را مشوش ساخته و موضوع را از متن به حاشیه ببرند.

ارتقای تعاملات با چین و روسیه به معنای قطع ارتباط با دیگر کشور‌ها و حتی غرب نیست، بلکه این موضوع روی کم اثر کردن تحریم‌ها و امکان مذاکره از موضعی بالاتر با غرب هم موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ح

نظر شما